تجليل از ريدلی اسكات توسط انجمن فيلمبرداران آمريكا

0
167

تلاش‌های ريدلی اسكات كارگردان و تهيه كننده آمريكايی برای گسترش فيلمسازی، از سوي انجمن فيلمبرداران آمريكا تجليل می‌شود.

 جامعه فیلمبرداران آمریکا با اهدای جایزه هیات ريیسه خود از ریدلی اسکات تجليل خواهد کرد.

اين انجمن اعلام كرد اين فيلمساز با نزديک به ۴ دهه فعاليت در ساخت فيلم بلند و دستاوردهايش در حوزه كارگرداني در فيلم هايی چون «سقوط  شاهين سياه» در سال ۲۰۱۱، «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۰ و «تلما و لويیس» در سال ۱۹۹۱، هم با نامزدي براي جايزه اسكار و هم با  نامزدي جايزه انجمن كارگردانان آمريكا، تقدير شده است.

او با فيلم «مريخي» در سال ۲۰۱۵ كه تهيه كننده آن هم بوده، نامزدي جايزه گلدن گلوب را براي بهترين كارگرداني كسب كرد. از ديگر فيلم‌هاي اخير او «مهاجرت: خدايان و پادشاهان»، «مشاور» و «پرومتئوس» بوده‌اند.

به عنوان تهيه كننده تلويزيون اسكات تهيه كننده ويژه امي و گلدن گلوب براي شبكه CBS و «زن خوب» بوده كه به تازگي فصل هفتم آن شروع شده است. او تهيه كننده ويژه «مرد در برج بلند» براي آمازون هم بوده است.

ریچارد کرودو ريیس انجمن فیلمبرداران آمریکا اسكات را شایسته اين تجليل خواند و او را داراي ديدگاه هاي بصري بزرگ از نظر سبكي خواند.

هریسون فورد، جولیا رابرتز، مورگان فریمن، ران هاوارد، مارتین اسکورسیزی و استیون اسپیلبرگ از ديگر چهره‌هايی هستند که سال‌هاي پيش اين جايزه را دريافت كرده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از ورايتي،جایزه هيات رييسه انجمن فيلمبرداران آمريكا براي دستاوردهاي ويژه ۱۴ فوریه ۲۰۱۶ به ريدلي اسکات اهدا خواهد شد.