تجدید قوا داعش به‌دلیل فعالیت شبه‌نظامیان نیابتی جمهوری اسلامی

0
232

ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که رهبری آن را ایالات متحده آمریکا بر عهده دارد، هشدار داد که این گروه تروریستی در سایه حضور گروههای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی که عرصه را بر ساکنان محلی تنگ‌تر کرده‌اند، در حال تجدید قوا است.

کلنل دیو ویلیامز، فرمانده مرکز هماهنگی مشترک در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، شنبه 10 ژوئیه 2021، اعلام کرد که داعش در استان دیالی عراق در حال سازماندهی و تجدید قوا است.

به گفته این مقام نظامی آمریکایی شبه‌نظامیان خارج از چارچوب قانون که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند اقدام به آزار و اذیت ساکنان سنی مذهب در مناطق تحت کنترل خود کرده که این اقدامات انگیزه آنها برای پیوستن به داعش را تشدید می‌کند.

العربیه نوشت؛ ویلیامز همچنین اشاره کرد که ادامه حملات شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی منجر به تاثیرگذاری بر ماموریت اساسی ائتلاف در مبارزه با داعش شده است.

او در گفت‌وگو با رسانه‌های کُردی تاکید کرد که شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه به پیچیدگی اوضاع دامن می‌زنند.

او همچنین در اشاره به حملات مکرر به نیروهای آمریکایی در عراق، گفت که تهدیدهای گروههای شبه‌نظامیان و حملات مکرر آنها که با هدف مجبور کردن نیروهای آمریکایی به خروج از عراق صورت می‌گیرد، بی‌فایده است.