تبعیض جنسیتی در فدراسیون فوتبال؛ اعزام بانوان فوتسال ایران به روسیه با روزی 20 دلار!

0
284

فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال بانوان ایران را با تنخواهی عجیب عازم تورنمنت جهانی چهار جانبه روسیه کرده است. تنخواهی که یک پنجم تنخواه پرداختی به مردان است.

 تیم ملی فوتسال بانوان ایران 17 اردیبهشت سال جاری و پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال یعنی زمانی که علی کفاشیان کماکان به عنوان رییس این فدراسیون فعالیت خود را دنبال می‌کرد راهی روسیه شد تا در تورنمنتی چهارجانبه با حضور تیم‌های روسیه، لهستان، اسپانیا شرکت کند که در نهایت نیز تیم ملی ایران به مقام سومی این رقابت‌ها دست یافت.

نکته جالب توجه و قابل تامل اینکه فدراسیون فوتبال در این تورنمنت در سومین روز رقابت‌ها به هر یک از بازیکنان تیم ملی فوتسال برای 5 روز حضور در روسیه 100 دلار پرداخته است.

براین اساس با یک حساب ساده می‌توان دریافت که به نرخ روز، دلار تنخواه ملی‌پوشان زن ایران در مجموع 345 هزار تومان برای 4 روز بوده است، که این رقم برای هر روز حدود 70 هزار تومان می‌شود.

عرف در پرداخت تنخواه به هر کدام از ملی‌پوشان فوتبال و فوتسال به نسبت نوع مسابقه و نتایج حاصله بین 100 تا 150 دلار در روز است.

در حالی این تنخواه به بازیکنان تیم ملی بانوان پرداخت شده که هزینه‌های مربوط به هتل و تغذیه بازیکنان نیز بر عهده کشور میزبان بوده است.

پیگیری‌های حکایت از آن دارد که برخی از بازیکنان تیم ملی در این سفر پول کافی نیز به همراه نداشته‌اند و بعضا با مشکلات مالی برخورده‌اند.

به گزارش ایسنا؛ برخی از بازیکنان پس از دریافت این مبلغ تنخواه در سومین روز سفر خود به روسیه، نسبت به این مساله اعتراض کرده‌اند که این اعتراض راه به جایی نبرده است.