تبعید محمدرضا سیف‌زاده پزشکان به زندان برازجان

0
234

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت جهت اجرای حکم ده سال حبس در تبعید خود روز چهارشنبه ۲۱ شهریور به زندان برازجان منتقل شده است.

آقای سیف‌زاده، از زندانیان گمنام زندان اوین که در خرداد ۱۳۹۰ به اتهام هواداری از گروه‌های معاند نظام بازداشت شده بود، مدت ۴ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند و سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شد، وی پس از آن به قید وثیقه از زندان آزاد شد تا اردیبهشت ماه سال جاری که مجدداً به بند ۳۵۰ زندان اوین فراخوانده شد.

محمدرضا سیف‌زاده پزشکان از زندانیان سیاسی دهه شصت است که مدت ۴ سال را از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زندان گذرانده بود، وی ۴۳ ساله و دارای یک دختر ۱۳ ساله است و همچنین مادر و خواهر ایشان به علت ابتلا به بیماری دیابت نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارند که با انتقال ایشان به برازجان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر منوچهر میمنت، زندانی سیاسی و از کارکنان شرکت خودروسازی سایپا نیز در سال ۱۳۸۹ با اتهامی مشابه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در تبعید محکوم شده و از سال ۱۳۹۰ در زندان برازجان به سر می‌برد.

پیش از این عبدالفتاح سلطانی، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری نیز از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری در بعید به زندان برازجان محکوم شده بود.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از  کمیته گزارشگران حقوق بشر، زندان برازجان به علت امکانات بسیار پایین و شرایط بهداشتی بسیار بد فشار‌ها و مشکلات زیادی را برای زندانیان سیاسی در کنار زندانیان عادی بوجود آورده است.