تبرئه آتنا دائمی و خواهرانش در دادگاه و پایان اعتصاب غذای این زندانی

0
193

مادر آتنا دائمی گفت دخترانش به نام‌های «آتنا، انسیه و هانیه» طبق حکم شعبه ۴۸ دادگاه تجدید نظر از اتهام«اهانت به مامور حین انجام وظیفه» تبرئه شدند. این حکم روز ۱۰۰ خرداد ماه به وکیل آنها و پس از آن به آتنا در زندان اوین ابلاغ شده است. معصومه نعمتی گفت آتنا پس از ابلاغ حکم اعتصاب غذای خود را شکسته است. بر اساس آنچه در برگه حکم نوشته شده این رای«قطعی» است.

آتنا دائمی در اعتراض به حکم ناعادلانه سه ماه و یک روز حبس برای خودش و دو خواهرش به اتهام «اهانت به مامور حین انجام وظیفه»در دادگاه جزایی عمومی از تاریخ ۱۹ فروردین ماه در بند زنان زندان اوین دست به اعتصاب غذای تر زد و اعلام کرد تا زمانی‌ که از این حکم تبرئه نشوند دست از اعتصاب برنخواهد داشت. او در مدت اعتصاب غذایش دچار بیماری گوارشی شد و بارها به بهداری زندان اوین منتقل شد. دادگاه تجدید نظر آن‌ها در تاریخ ششم خرداد ماه با حضور محمود بهزادی وکیلشان برگزار شد و چهار روز بعد حکم تبرئه ابلاغ شد. بر اساس آنچه در برگه حکم نوشته شده این رای «قطعی» است.

طبق حکم شعبه ۲۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران دلایل تبرئه این سه خواهر از اتهام «رعایت اخلاق و آداب دادگاه»، «تربیت خانوادگی و پدر و مادر محترم و محبه که حکایت از مذهبی بودنشان است» ذکر شده و آمده که به همین دلایل اتهام «اهانت به مامور دور از شان آنان می باشد.»

آتنا دائمی در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد که بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی هفت سال آن قابل اجرا است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ مصادیق اتهاماتی که آتنا به خاطر آن به زندان محکوم شده شامل «انتشار پست‌هایی در فیس‌بوک در انتقاد از اعدام‌ها، دیوارنگاری در نقد اعدام، حضور در آرامگاه کشته‌شدگان انتخابات سال ۱۳۸۸ و اطلاع‌رسانی درباره زندانیان سیاسی» بود.