تایید مشروط و فرصت سه ماهه برای رفع نقایص برای صدور مجوز حرفه‌ای برای پرسپولیس و استقلال

0
232

پس از درج خبر جنجالی و شوک آور حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به طرفداران دو تیم و فوتبال ایران در روز یکشنبه و در آستانه پایان مهلت قانونی و اعلام رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل داشتن بدهی و پرونده های مالی فراوان این دو تیم توسط کمیته حرفه‌ای‌سازی باشگاه های فوتبال ایران صادر شد. این ارگان وابسته به فدراسیون فوتبال ایران پس از بررسی مدارک و مستندات این دو تیم حاضر در لیگ برتر مجوز حرفه‌ای را برای دو تیم صادر کرده بود و مدارک تیم‌هایی استقلال و پرسپولیس را تایید نکرد(بازی با احساسات طرفداران دو تیم و فوتبال ایران و برای ایجاد محبویت از طرف طرفداران فوتبال برای فدراسیون فوتبال ایران) به ناگاه پس از برگزاری یک جلسه مهم این مجوز را دریافت کردند!

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها با تایید این خبر که پرسپولیس و استقلال به طور مشروط از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند در مورد خطراتی که در آینده برای این دو باشگاه وجود دارد توضیح داد.

داریوش مصطفوی گفت: در خصوص جلسه امروز کمیته استیناف و بدوی جهت رد یا تایید صلاحیت باشگاه‌ها، کمیته بدوی رای خود را بر عدم صلاحیت اکثر باشگاه‌های بزرگ مانند پرسپولیس، استقلال، تراکتور و… قرار داده بود. در ادامه نظر کمیته استیناف را جویا شدند که این کمیته پس از بررسی محتویات پرونده با عنایت به حساسیت موضوع و توجه به اهمیت هواداران و وظیفه ما یه توجه به آنها، مقرر شد به استناد ماده ٨ آیین نامه صدور مجوز حرفه‌ای سال ٢٠٢١ با عنایت به به عدم تایید معیارهای اجباری یعنی معیارهای گروه A برای باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال موارد به این شرح به تصمیم‌گیری رسید:

قرار شد هر کدام از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در صورت عدم بارگذاری، عدم تهیه صورت حساب‌های مالی و عدم ارایه گزارش‌های حسابرسی عدم ارائه بدهی کارکنان، بازیکنان و مربیان قدیم معادل یک میلیارد تومان جریمه مالی شوند که این حکم غیرقابل اعتراض تعیین شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه صورتحساب‌های مالی در زمان مقرر حسابرسی نشده است، مجوز حرفه‌ای ٢٠٢١ پرسپولیس و استقلال به صورت مشروط تایید شد و به این دو باشگاه مدت ٣ ماه فرصت داده شد تا موارد را اصلاح و به تایید کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برسانند.

رییس هیات استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ادامه داد: این موارد اهم جلسه امروز بود تا با تطبیق آیین نامه داخلی با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در واقع این دو باشگاه را جریمه کنیم و مهلتی بدهیم تا پس از سه ماه صورت حساب‌های مالی را ارایه کنند. از همین لحظه به وزارت ورزش و جوانان به طور جدی توصیه می‌کنم که دو مجمع جداگانه برای دو باشگاه برگزار شود چرا که روی این موضوع از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیت ایجاد شده است.