تایید محکومیت هنگامه شهیدی در دادگاه تجدیدنظر

0
399

 وکیل‌مدافع «هنگامه شهیدی» از صدور رای موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

مصطفی ترک‌همدانی گفت: رای محکومیت موکلم در دادگاه بدوی که مجموعا ۱۲ سال و ۹ ماه حبس بود و ۷ سال و نیم آن قابل اجرا بود، با رد تجدیدنظرخواهی موکلم و بنده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب، عینا تایید شد.

پیش از این ترک همدانی گفته بود که دادگاه موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد و پس از پایان جلسه دادگاه، قاضی ختم رسیدگی را اعلام کرد و به‌ زودی رأی صادر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دادستان تهران درباره تشکیل پرونده برای هنگامه شهیدی و دستگیری‌اش چنین گفته بود: «او چند ماهی متواری بوده و همان‌طور که در شبکه‌های مجازی می‌دیدم هر روز اهانت‌های آشکاری به دستگاه قضایی و مسئولینش می‌کرد و به‌جای این‌که خود را معرفی کند، توییت‌های بسیار مجرمانه‌ای منتشر می‌کرد».

نهایتاً ۵ تیر سال ۹۷ هنگامه شهیدی در جزیره کیش در حالی‌که مدعی بود تا تغییر مسئولان دستگاه قضایی خود را معرفی نخواهد کرد، دستگیر شد.

دادستان تهران ۱۰ تیر ۹۷ از صدور کیفرخواست برای هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد و گفت که این پرونده به‌زودی جهت محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ ترک همدانی در  سال ۹۷ اتهامات پیشین و کنونی موکلش را مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب عنوان و اعلام کرده بود که موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده است.