تایید حکم دو سال زندان محمد مهدوی‌فر و پرونده جدید با اتهام نشر اکاذیب

0
146

محمد مهدوی‌فر، فعال مدنی کاشانی که در أصفهان زندانی است، همزمان با تایید حکم دو سال زندان به اتهام نشر اکاذیب، در پرونده ای دیگر به همین اتهام محاکمه شده و منتظر حکم دادگاه است.

یک فعال مدنی نزدیک به آقای مهدوی‌فر گفت این زندانی سیاسی، برای تحمل حکم دو سال زندان به اتهام توهین به رهبری ، در زندان به سر می‌برد و همزمان منتظر  حکم دادگاهی است که هفدهم شهریور برای رسیدگی به اتهام نشر اکاذیب برگزار شد.

این منبع روز بیست و هشت تیر گفت: «آقای مهدوی‌فر الان بابت حکم دو سال حبس دادگاه أصفهان به اتهام توهین به رهبری در سال ۹۵، در زندان أصفهان است، در همان پرونده توسط دادگاه دیگری به اتهام نشر اکاذیب به دو سال دیگر محکوم شد که آن دو سال هم دوازده تیر امسال تایید شد، یک پرونده به اتهام نشر اکاذیب  در سال ۹۶ هم دارد که دادگاه هفده تیر ۹۷ برگزار شده و و منتظر ابلاغ حکم است.»

این منبع فعالیت‌های مسالمت‌آمیز سیاسی و مدنی و نوشتن نامه‌های انتقادی به سران جمهوری اسلامی را مهم‌ترین دلایل بازداشت او ذکر کرد و به کمپین گفت آقای مهدوی فر در سال ۱۳۹۳ به اتهام شعری انتقادی به نام الفبا بازداشت شد و پس از آن نوشتن نامه‌های انتقادی را شروع کرده و بارها بازداشت شده است. این فعال مدنی نامه‌هایش را در کانالی در تلگرام منتشر می‌کند.

محمد مهدوی‌فر ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ در شهر مشهد بازداشت و برای تحمل حبس دو ساله‌ به زندان مرکزی أصفهان منتقل شد. محمد نجفی، که وکالت آقای مهدوی‌فر  را در جدیدترین پرونده‌اش به اتهام نشر اکاذیب به عهده دارد، با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت موکلش روز هفدهم تیر ماه با دستبند و پابند از زندان اصفهان به دادگاه آران و بیدگل در شهرستان کاشان منتقل و دادگاه برگزار شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ محمد مهدوی فر ۴۹ ساله، پیش از فعالیت‌های سیاسی و نامه نگاری‌های انتقادی خطاب به مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی، در اینترنت به عنوان‌های مختلفی چون شاعر، نویسنده، نظریه پرداز، قاری، غواص، تخریبچی و جانباز جنگ معرفی شده است. از او کتابی به نام «پیوند کوتاه و مقدس» در ایران منتشر شده که به ستایش ازدواج موقت و نقد موانع آن می‌پردازد و به ادعای کتاب، «راهکارهای اصولی برای دوری از گناه و بیراهه در این حوزه» ارائه می‌کند.