تاکید دوباره مایک پمپئو بر تلاش‌ها برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و گسترش تروریسم توسط رژیم جمهوری اسلامی

0
94

جمله «آمریکا گروگان اخاذی هسته‌ای نمی‌شود» که آقای پمپئو مورد تاکید قرارداده، بیش از دو سال پیش، توسط پرزیدنت ترامپ در زمان اعلام خروج از توافق هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی اعلام شد. رئیس جمهوری آمریکا ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) رسما اعلام کرد که ایالات متحده از توافق جامع هسته‌ای سال ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با رژیم جمهوری اسلامی خارج می‌شود و تحریم‌های آمریکا علیه رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر اجرا خواهند شد.

در دو سال گذشته، ایالات متحده کارزار فشار حداکثری علیه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی راه انداخت. آمریکا می‌گوید هدف این کارزار، کاهش درآمد رژیم جمهوری اسلامی برای حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه و همچنین ملزم کردن رژیم جمهوری اسلامی برای رعایت قواعد بین المللی و رفتار به عنوان یک کشور عادی است. 

در دو سال گذشته، ایالات متحده کارزار فشار حداکثری علیه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی راه انداخت. آمریکا می‌گوید هدف این کارزار، کاهش درآمد رژیم جمهوری اسلامی برای حمایت از گروه‌های تروریستی منطقه و همچنین ملزم کردن جمهوری اسلامی برای رعایت قواعد بین المللی و رفتار به عنوان یک کشور عادی است. 

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با تاکید بر این که ایالات متحده در دوران پرزیدنت ترامپ برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و گسترش تروریسم توسط رژیم جمهوری اسلامی،‌ تحریم‌ها را برگرداند، می‌گوید که آمریکا گروگان اخاذی هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی نمی‌شود. 

آقای پمپئو روز سه‌شنبه ۹ دی ماه در توئیتر نوشت: «رژیم جمهوری اسلامی به بی‌ثباتی و تروریسم دامن زده و آمریکا و متحدان ما را تهدید کرده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «دولت دونالد ترامپ وضعیت موجود را نپذیرفت، تحریم‌ها را بازگرداند، و یک کارزار فشار حداکثری را آغاز کرد.» 

صدای آمریکا نوشت؛ آقای پمپئو در پایان تاکید کرد: «آمریکا گروگان اخاذی هسته‌ای نمی‌شود.»