تام کاتن: ترامپ باید برای حمایت از معترضان، مقامات جمهوری اسلامی را تحریم کند

0
330

سناتور جمهوریخواه تام کاتن می گوید او و دیگر قانونگذاران در مجلس سنای ایالات متحده در حال کار بر روی طرح قانونی هستند که «موضع ما را در برابر جمهوری اسلامی به لحاظ استراتژیک بهبود می بخشد».

نشریه واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت:‌ این قانونگذار عضو کمیته نیروهای مسلح آمریکا در مجلس سنا در مصاحبه ای رادیویی با «هیو هیویت» تاکید می کند که ایالات متحده آمریکا در واکنش به سرکوب خشونت بار اعتراضات سراسری اخیر علیه رژیم جمهوری اسلامی باید تحریم های مضاعفی را به اجرا بگذارد.

وی گفت: «صرفنظر از این که رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا از وضع تحریم های مرتبط با توافق هسته ای جمهوری اسلامی چشم پوشی کند یا نه، او باید به یقین با استفاده از دیگر اختیارات خود رژیم جمهوری اسلامی را برای رفتارش طی تظاهرات چند هفته اخیر مجازات کند.»

نیروهای امنیتی در ایران می گویند اعتراضات سراسری دی ماه را خاموش کرده اند، با این وجود اعتراضات در سطحی کمتر در نقاط مختلف ایران کماکان ادامه دارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ سناتور جمهوریخواه تام کاتن از آغاز از سرسخت ترین مخالفان توافق هسته ای قدرت های جهانی با جمهوری اسلامی بوده است.