تام هنکس و استینگ از اوباما نشان لیاقت گرفتند

0
180

تام هنکس و لیلی تاملین بازیگر، پاتریشیا مک‌براید بالرین، استینگ خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده انگلیسی و ال گرین خواننده موسیقی سول، از باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نشان لیاقت گرفتند.

 در مراسمی که یکشنبه شب در کِنِدی سنتر واشنگتن دی. سی. برگزار شد، پنج هنرمند آمریکایی و انگلیسی از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نشان لیاقت دریافت کردند. به نوشته هالیوود ریپورتر، این پنج نفر شامل دو بازیگر، دو خواننده و یک بالرین بودند.

تام هنکس بازیگر «فارست گامپ»، «رمز داوینچی» و «نجات سرباز رایان»، لیلی تاملین بازیگر 75 ساله که در سال 1975 برای فیلم «نشویل» نامزد دریافت جایزه اسکار شد، استینگ (گوردن متیو تامس سَمنر) خواننده، ترانه‌سرا و نوازنده انگلیسی ژانرهای راک، پاپ، جز و نیووِیو، اَل (آلبرت) گرین خواننده موسیقی سول، بلوز و آر‌. اند بی. و پاتریشیا مک‌براید بالرین 72 ساله نیویورکی دریافت کنندگان نشان افتخاری باراک اوباما در این شب بودند. 

امسال در این مراسم تعدادی از هنرمندان آمریکایی نیز حضور داشتند، از جمله استیون اسپیلبرگ کارگردان و تهیه‌کننده که در چندین پروژه با تام هنکس همکاری داشته است و دارد، لیدی گاگا خواننده که در این مراسم آوازی را نیز اجرا کرد، جورج استیونس جونیور فیلم‌ساز، نویسنده و تهیه‌کننده 82 ساله که امسال برای آخرین بار کارگردانی مراسم را بر عهده داشت و مارتین شورت بازیگر «مریخ حمله می‌کند» که در این مراسم همراه با گروه کر نظامی آواز هم خواند. بروس اسپرینگستین و برونو مارس خواننده نیز دراین برنامه حضور داشتند و آواز خواندند.

13930917151232942747574

ووپی گلدبرگ، جنیفر هادسن، آشر، آنی لناکس و دِیو متیوز نیز از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم برنامه‌هایی اجرا کردند. دیوید لترمن مجری مشهور تلویزیونی در بخشی از مراسم لطیفه‌هایی تعریف و باراک اوباما هم در قسمتی دیگر از آن جمله‌هایی طنزآمیز بر زبان آورد.

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنافیلم کامل این مراسم که اجرایش بر عهده استیون کولبرت بود، هنوز از تلویزیون پخش نشده و قرار است در شب سال نوی میلادی در آمریکا از شبکه CBS پخش شود.