تاجر ترک در آمریکا به صدور تجهیزات غیرمجاز برای جمهوری اسلامی متهم شد

0
308

دادستانی آمریکا یک تاجر ترکیه‌ای را به کمک برای صادرات تجهیزات غیرمجاز و دور زدن تحریم جمهوری اسلامی متهم کرد. این تجهیزات موتورها و ژنراتورهایی برای نیروی دریایی جمهوری اسلامی عنوان شده‌اند. متهم ژوئن امسال در رومانی دستگیر شده است.

 به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستانی ایالات متحده یک تاجر ترکیه‌ای در این کشور را به کمک برای صادرات غیرقانونی و دور زدن تحریم‌های جمهوری اسلامی متهم کرده است.

دادستانی ایالات متحده این تاجر ترک به نام “رشید تاوان” را به کمک جهت انتقال غیرمجاز موتورها و ژنراتورهای قایق ساخت ایالت ویسکانسین آمریکا به جمهوری اسلامی متهم کرده است. در کیفرخواست دادستانی علیه آقای تاوان، مقصد این تجهیزات نیروی دریایی جمهوری اسلامی عنوان شده است.

رشید تاوان ۴۰ ساله از استانبول، روز دوشنبه در برابر دادگاه منطقه‌ای میلواکی در ایالت ویسکانسین حاضر شد. او در ماه ژوئن سال جاری میلادی با یک حکم جلب بین‌المللی در رومانی بازداشت شده است.

رشید تاوان، شرکت ترکیه‌ای‌اش و یکی از مدیران این شرکت متهم هستند که قصد فریب ایالات متحده در رابطه با انتقال غیرقانونی تجهیزات آمریکایی به جمهوری اسلامی را داشته‌اند.

به گزارش میلواکی ژورنال سنتینل، در کیفرخواست علیه متهمان آمده است، از آنجا که آنان نتوانسته‌اند مجوزهای مورد نیاز برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال این تجهیزات به ایران را دریافت کنند، به جای آن موتورها و ژنراتورها را به ترکیه صادر کرده و سپس از آنجا به جمهوری اسلامی منتقل کرده‌اند.

دادستانی رشید تاوان را در کیفرخواست به نقض قانون تحریم‌های جمهوری اسلامی در سال ۱۹۹۵ متهم کرده است. طبق این قانون که در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون تصویب شد، آمریکا جمهوری اسلامی را مشمول تحریم‌هایی یکجانبه کرد که از آن زمان هر سال تمدید شده‌اند.

به گزارش دویچه وله؛ به گفته وکیل آقای تاوان، او اتهامات را نپذیرفته و از خود در برابر دادگاه دفاع خواهد کرد.