تائید مرگ دست‌کم 11نفر و ناپدید شدن 20نفر

0
168

طغیان رودخانه و سیل در در کرج، طی ساعت‌های گذشته به کشته شدن دست‌کم 11تن در دو استان البرز و تهران منجر شده است.

به گزارش فرارو، بارش های شدید روز گذشته موجب سرازیر شدن سیل در برخی نقاط کشور از جمله استان های البرز، تهران، مازندران و کردستان شد.

براساس گزارش ها جاده چالوس به شدت تخریب شد که در این حادثه تعدادی از هموطنان کشورمان جان خود را از دست دادند.

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گویی مرگ 5نفر براثر سیل جاده چالوس را تائید کرد و گفت: «از جمله مناطقی که خسارت زیادی در آن رخ داد، روستای فیجان در منطقه ارنگه کرج بود و با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه تفرجگاهی است و تعداد زیادی از شهروندان برای گذران تعطیلات به آنجا مراجعه کرده بودند متاسفانه طغیان رودخانه حدود 50 خودرو را با خود برد و همچنین موجب مفقود شدن تعدادی از شهروندان شد.»

به گفته نجار در پی این حادثه برق بخش‌هایی از استان البرز و شهر کرج دچار آسیب دیدگی شد که خوشبختانه موضوع حل شد اما در منطقه ارنگه همچنان با قطع برق رو به رو هستیم و در سیستم آب رسانی نیز مشکلاتی به وجود آمده که تدابیر لازم نیز در این خصوص اتخاذ شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه وضعیت در کن به چه صورت است گفت: «در منطقه کن پلی قرار داشت که دچار آب گرفتگی شد و همچنین جاده امام زاده داود نیز ریزش کرد. برابر جدیدترین اخباری که به دست من رسیده در این منطقه شش تن شامل یک تبعه چینی، یک تبعه افغان و چهار تبعه ایرانی جان خود را از دست داده‌اند.»

نجار برخی اخبار منتشر شده درباره کشته شدن 20 تن در منطقه کن را تکذیب کرد و گفت کل آمار تلفات 11 تن است.

براساس گزارش ها در برخی از شهرهای دیگرکشور نیز آبگرفتگی و سیل زندگی را مختل کرد. برخی جاده ها نیز بر اثر ریزش کوه مسدود هستند.

در روستای پرور سمنان دو هزار خودرو بر اثر ریزش کوه و آبگرفتگی جاده امکان بازگشت نداشتند. نجار در این باره گفت: «عوامل راهداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه با هماهنگی سازمان مدیریت بحران اقدام به ایجاد مسیری فرعی برای خروج خودروها کردند ولی با توجه به بارش شدید باران این مسیر نیز جوابگو نبود و پس از آنکه حدود 600 خودرو از مسیر خارج شدند این قسمت نیز مسدود شد به همین دلیل همکاران ما با کمک اهالی اقدام به اسکان اضطراری در راه ماندگان در منازل روستاییان و همچنین حسینیه و مسجد روستا کردند و آن طور که گزارش شده طی چند ساعت گذشته مشکل این منطقه نیز مرتفع خواهد شد.»

نجار همچنین با بیان اینکه در سوادکوه نیز شاهد جاری شدن سیل بودیم خاطرنشان کرد در این حادثه نیز تنها دو تن زخمی شده و مورد فوتی در این منطقه تا بدین لحظه نداشتیم. هواشناسی وضعیت دیشب را پیش بینی کرده بود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفته است تیمی برای بررسی خسارات ناشی از سیل و طوفانی در استان‌ها و شهرهای مختلف تشکیل شده و آنان عملیات خود را آغاز کرده‌اند که پس از جمع بندی و ارائه گزارش آنان خسارات و رقم کلی آن محاسبه خواهد شد.

سخنگوی اورژانس کشور نیز در گزارشی که ساعت 10 صبح امروز ارایه کرد، گفت که حدود 45 تن در جریان طوفانو سیل روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین 12 تا 20 تن نیز مفقود شده‌اند.