بی اطلاعی از سرنوشت یک فعال سیاسی پس از گذشت 20 سال بازداشت

0
127

رشید فیضی فعال سیاسی کُرد 20 سال پیش از سوی نیروهای امنیتی اداره اطلاعات بازداشت شد؛ از آن زمان تاکنون کسی از سرنوشت وی اطلاعی ندارد.

رشید فیضی فعال سیاسی کُرد اهل روستای میانه از توابع شهرستان مریوان، 20 سال پیش از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

بنا به همین گزارش، رشید فیضی به اتهام عضویت و همکاری با حزب دموکرات کردستان ایران دستگیر شده و به مکانی نامعلوم انتقال یافته است.

این فعال سیاسی کُرد دارای سه فرزند بوده و خانواده وی در این 20 سال هیچ اطلاعی از زنده ماندن و یا زندانی بودن وی نداشته و از آن زمان تاکنون بارها برای با خبر شدن از وضعیت ایشان، به ارگان‌های مربوط به وزارت اطلاعات مراجعه کرده‌اند. اطلاعات به خانواده رشید فیضی گفته است که از سرنوشت وی بی‌اطلاع است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ گفتنی است که از زمان بر سر کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی، تاکنون تعداد زیادی از فعالین سیاسی و مدنی نیز به سرنوشت رشید فیضی دچار شده و هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت آنها در دست نیست.

مقاله قبلیمسأله اساسي فلسطين و اسرائيل چيست؟ تشديد تمايلات قومي و ديني راه حل است!
مقاله بعدی«33» با بازي «باندراس» مقابل دوربين رفت
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...