بیهوشی مصطفی دانشجو در حمام زندان اوین و ممانعت از اعزام وی به بیمارستان

0
167

مصطفی دانشجو وکیل زندانی دراویش گنابادی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، شامگاه چهارشنبه یکم آبان ماه در حال استحمام بیهوش و به بهداری زندان منتقل شد اما از اعزام وی به بیمارستان خودداری می شود.

در سه روز گذشته این چهارمین بار است که وی در پی تشدید بیماری تنفسی و نوسانات فشار خون به بهداری اوین منتقل اما هر بار با مخالفت بهداری برای انتقال به بیمارستان مواجه شده است.

همچنین بهداری زندان اوین از اعزام سایر دراویش گنابادی زندانی بند ۳۵۰ که به بیماری‌های حاد قلبی و عروقی مبتلا می‌باشند به مراکز درمانی تخصصی خودداری می‌نمایند و این امر وخامت حال برخی از آن‌ها را در پی داشته است.

این وکیل زندانی از بیماری آسم و مشکلات نفسی رنج می‌برد به طوری که در ماه‌های اخیر بار‌ها در اثر حمله تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده، به گواهی پزشکی قانونی ۴۰ درصد از ریه وی از کارافتاده و به صورت اکید از قرار گرفتن در فضای‌های دربسته منع شده است.

مصطفی دانشجو از وکلای دادگستری و فعال حقوق دراویش که پروانه وکالت وی در جریان پرونده‌ای در دفاع از دراویش باطل و خود نیز به ۷ ماه زندان محکوم و پس از گذراندان دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان ساری با تشکیل پروندهٔ دیگری به زندان اوین تهران منتقل شد.

به گزارش کلمه، وی پس از ماه‌ها بازداشت غیرقانونی به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام های تشکیل گروه غیرقانونی مجذوبان نور به قصد بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و معاونت در اخلال در نظم عمومی محاکمه و به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.