بیماران انتحاری حامل ویروس «ابولا»، سلاح احتمالی داعش علیه اروپا

0
201

برخی از کارشناسان امنیتی در بریتانیا هشدار دادند که جنگجویان گروه داعش می توانند از ویروس بسیار خطرناک «ابولا» جهت پیش برد هدف های تروریستی خود در کشتار دسته جمعی در کشورهای غربی استفاده کنند.

ویروس «ابولا» که تاکنون جان هزاران نفر از مردم کشورهای آفریقایی را گرفته و اخیرا نیز یک پرستار اسپانیایی دچار آن شده، مقامات کشورهای اروپایی را به شدت نگران کرده است.

شب گذشته یک گردشگر بریتانیایی در یکی از هتل های مقدونیه به دلیل الوده شدن به ویروس ابولا جان خود را از دست داد . این حادثه باعث نگرانی بیشتر مقامات اروپایی شده است.

این گردشگر بریتانیایی نخستین قربانی اروپایی ویروس ابولا است. تاکنون بر اثر این ویروس بیش از 3800 نفر که بیشتر آنها از کشورهای آفریقایی هستند، جان خود را از دست داده اند.

روزنامه بریتانیایی دیلی میل به نقل از کارشناسان امنیتی در شماری از کشورهای اروپایی گزارش داد « این نگرانی وجود دارد که گروه داعش از ویروس ابولا به عنوان یک سلاح بیولوژیک علیه کشورهای اروپایی استفاده کند.»

بر اساس این گزارش داعش می توانند با تزریق این ویروس به عاملان انتحاری و فرستادن آنها به اروپا، مردم این قاره را با تهدید جدی روبرو کند.

یک کارشناس نظامی می گوید که این ویروس به سرعت و به سادگی قابل انتقال به دیگران است و در صورتی که داعش یک بیمار دچار ویروس ابولا بیابد می تواند آن را به اروپا منتقل کند.

پروفسور آنتونی جلیس مدیر اجرایی مرکز پژوهش های امنیتی در دانشکاه باکینگهام در این زمینه هشدار داد و گفت :« این استراتژی شدنی است لذا شایسته توجه است.»

وی افزود:« این یک نظریه منطقی است، چرا که جنگجویان داعش به عملیات انتحاری ایمان دارند و انتقال ویروس ابولا می تواند یکی از ماموریت های آنان باشد.»

العربیه گزارش داد؛ بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا برای جلوگیری از ورود ویروس به کشورهایشان اقدامات پیش گیرانه دقیق تری را در فرودگاه و مرزهای زمینی به اجرا گذاشته اند.

پیش تر گزارش هایی مبنی بر دست یابی داعش به سلاح های شیمیایی اسد گزارش شده بود . این گزارش ها باعث نگرانی کشورهای غربی شد زیرا احتمال می دهند که این گروه تروریستی به استفاده از این سلاح کشتار جمعی علیه مخالفان در سوریه و عراق اقدام کند.

مقاله قبلیعواقب تعلل ترکیه برای حمله به داعش در کوبانی!
مقاله بعدینقاشی 9 هزار ساله در کوهدشت
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...