بیش از٢٠٠ زندانی در زندان ارومیه در صف اعدام قرار دارند

0
374

براساس گزارش‌ها، در دو هفته اخیر دستکم ۵۵ نفر در شهرهای ایران اعدام شدند که ۱۲ مورد آن در زندان ارومیه صورت گرفته است. فعالان حقوق بشر می گویند: درحال حاضر دست‌کم ۲۰۰ زندانی در در زندان مرکزی ارومیه در انتظار اجرای حکم اعدم به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، بیش از٢٠٠ نفر در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام هستند. عمده جرایم محکومین به اعدام در زندان مرکزی ارومیه، قاچاق مواد مخدر، قتل و درگیری مسلحانه است که درمیان آنها تعدادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام نیز وجود دارد.
یک منبع مطلع از این زندان به کمپین گفت که به خاطرآماربالای محکومین به اعدام و محدودیت‌های امنیتی در این زندان نمی توان آمار دقیقی از اسامی زندانیان محکوم به اعدام را تهیه کرد، اما می‌توان گفت که دست‌کم ٢٠٠ زندانی دراین زندان محکوم به اعدام هستند و همان طور که شاهد هستید این زندان یکی از زندان‌های ایران می باشد که در این مدت شاهد بیشترین اعدام‌ها بوده است و تنها دریک هفته گذشته ١٣ زندانی در این زندان اعدام شده اند.

بنابه گزارش کمپین در زندان ارومیه دست‌کم ٩ زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام هستند که لیست این زندانیان سیاسی کُرد محکوم به اعدام در زندان ارومیه به شرح زیر است:
١- ادریس موانه
٢- ابراهیم عیسی‌پور
٣- بهروز آل خانی
۴- سید جمال محمدی
۵- حبیب افشاری
۶- علی افشاری
٧- سامی حسینی
٨- سیروان نژاوی
٩- علی احمد سلیمان

گفتنی ست حکم اغلب این زندانیان هم در دیوان عالی کشور تایید شده است و دستوراجرای این احکام به زندان داده شده و هر لحظه احتمال اعدام این افراد وجود دارد.

زندان مرکزی ارومیه سومین زندان بزرگ ایران به شمار می آید.