بیانیۀ سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور با عنوان “نامه به دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در باره نقض فاحش حقوق بشر در ایران”

0
120

جناب آقای دکتر احمد شهید

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با ایران،

بار دیگر از پیگیریهای بی وقفه جنابعالی در تهیه گزارش نقض بی شمار حقوق بشر شهروندان ایرانی توسط حکومت این کشور و ارانه این گزارش ها به سازمان ملل متحد سپاسگزاری میکنیم و آرزومندیم که نقض فاحش حقوق بشر در ایران کماکان توسط شما به گوش جهانیان برسد.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور به عنوان نماینده یکی از پرسابقه ترین سازمانهای سیاسی و مردمی ایران، وظیفه خود می داند که به موازات تلاش برای استقرار یک دولت ملی مبتنی بر آرای عمومی، نقض گسترده حقوق بشر در ایران را هم پیگیری کند.

ما موارد پنهان وضعیت دردناک مردم ایران را در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی و آلوده سازی محیط زیست و ارسال نامحدود امواج پارازیت برای محدود ساختن دسترسی شهروندان به اطلاعات و اخبار شبکه های ماهواره ای که گفته میشود برای سلامت شهروندان بسیار خطرناک است، در فوریه امسال به اطلاع شما رساندیم.

اکنون به شما آگاهی میدهیم که پس از انتخابات ریاست جمهوری که قرابتی با استانداردهای بین الملی انتخابات آزاد نداشت، تجاوز به حقوق و آزادی شهروندان و گروههای اجتماعی مانند زنان، کارگران، اقلیت های مذهبی و قومی در ایران همچنان ادامه دارد.

ماشین اعدام جمهوری اسلامی بار دیگر به کار افتاده و طبق گزارشات رسیده، تنها در روز پنجشنبه 22 اوت حداقل 23 نفر در نقاط مختلف ایران اعدام شده اند.

زندانیان سیاسی در خطر دائمی بسر میبرند و حتی در مدت حبس خود نیز از این آزار و اذیت‌ها مصون نیستند. آنها مرتبا در معرض ضرب و شتم ماموران و تهدید انتقال به زندانهای انفرادی میباشند. فشارهای روحی و جسمی به زندانیان به حدی است که برخی از آنان قادر به تحمل این شرائط نبوده و دست به خودکشی زده اند.

بازجویی‌های گاه و بی‌گاه و غیرقانونی و کشته شدن زندانیان زیر شکنجه یا به علت عدم وجود امکانات درمانی در زندان‌ها به امری عادی بدل شده است. ستار بهشتی، افشین اسانلو، علی‌رضا کرمی خیرآبادی و دهها نفر دیگر به دلیل شکنجه یا عدم رسیدگی به موقع پزشکی در زندان جان خود را از دست داده اند. آقای محمد جراحی کارگر نقاش و عضو سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران به دلیل ابتلا به سرطان تیروئید و عدم دسترسی مناسب به پزشک به سمت مرگ سوق داده می شود. آقای رضاشهابی راننده اتوبوس و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به دلیل عدم معالجات و مراقبت های پزشکی بعد از عمل جراحی در شرایط نگران کننده ای به سر می برد و از روز یک‌شنبه 11 اوت به دلیل برخورد دور از ادب زندان بانان و مسئولین بهداری و عدم درمان قطعی وی و اکتفای بهداری به تجویز داروهای مسکن بجای درمان قطعی، دست به اعتصاب دارو و درمان زده است. آقای بهنام ابراهیم زاده بجرم دفاع از حقوق کارگران و کودکان در زندان است. خانواده وی محتاج نان شب اند و او که نان آور خانواده است در زندان بسر میبرد. تنها فرزند وی مبتلا به سرطان خون شده و او نمی تواند حتی در دوره معالجه کنار فرزندش باشد. آقای رسول بداغی معلم که به جرم فعالیت در سندیکای معلمان زندانیست از اول اوت سال جاری از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل گردیده و آنجا به تخت بیمارستان زنجیر شده است.

آقای حسین رونقی وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر که از بیماریهای متعددی همچون کم کاری کلیوی، آنژین قلبی، التهاب مثانه و پروستات و خونریزی گوارشی رنج می‌برد اجازه درمان برای معالجه در خارج از زندان را دریافت ننموده است. ایشان از تاریخ 9 اوت و مادر وی از تاریخ 20 اوت در خارج از زندان برای اعتراض به این وضعیت در اعتصاب غذا بسر میبرند. به آقای شاهین دادخواه نیز که از ناراحتی کلیه رنج می برد، اجازه انتقال به بیمارستان داده نشده است.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور تاکید میکند که تجاوزات سیستماتیک جمهوری اسلامی به حقوق و آزادی های شهروندان ایران پس از روی کار آمدن آقای روحانی نیز همچنان ادامه دارد. ما نیز مانند سایر افراد و گروههای فعال سیاسی یا حقوق بشری تمامی توان خود را برای همراهی با شما برای ارائه مستندات مورد نیاز به کار خواهیم بست.

با احترام،

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش

اول سپتامبر 2013 (10 شهریور 1392)

info@iranazad.info

http://www.iranazad.info