بیانیه گروه «ای-پی-پی» پارلمان اروپا برای آزادی بی‌درنگ ۹ درویش زندانی در ایران

0
198

گروه «ای پی پی EPP Group» با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف سرکوب‌های دراویش گنابادی به واسطه عملیات سازمان دهی شده و دنباله دار نهادهای گوناگون برخوردار از حاشیه‌های امنیتی به نقض مستمر حقوق اساسی و آزادی‌های انسانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور؛ در این بیانیه یادآوری شده در حالی که هموطنان زرتشتی و سایر گروه‌های دینی غیر مسلمان از آزادی‌های نسبی برخوردارند، دراویش پیرو مکتب تصوف که مسلمان هستند به طور سازمان یافته در زیر سرکوب نهادهای مختلف قرار دارند و در اعتراض به این وضعیت نابسامان ۹ تن از دراویش گنابادی برای بیش از یک ماه در زندان‌های تهران و شیراز دست به اعتصاب غذا زدند.

در این بیانیه به حوادثی مانند خرم‌آباد و حادثه خونین کوار در سال ۲۰۱۱ که منجر به شهادت مهندس وحید بنانی یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی شد نیز اشاره شده است. گروه «ای پی پی EPP Group» با نام بردن از ۹ وکیل و مدافع حقوق دراویش و همکاران سایت مجذوبان نور آقایان حمیدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، امید بهروزی، افشین کرمپور، کسری نوری، رضا انتصاری، امیر اسلامی، فرشید یداللهی، و مصطفی عبدی خواهان آزادی بیدرنگ و بیقید و شرط آنها شده‌اند.

قابل ذکر است که عده ای از اعضاء انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران در هفته‌های گذشته ضمن ملاقات‌های متعدد با اعضای پارلمان اروپا نسبت به بی تفاوتی افکار بین المللی درمورد فاجعه سرکوب گروه‌های قومی و دینی در ایران وبخصوص بی توجهی نسبت به افزایش فشارهای امنیتی بر روی دراویش گنابادی و همچنین سرنوشت دراویش زندانی هشدار داده بودند.