بیانیه مادران پارک لاله ایران به مناسبت روز جهانی زن و حمایت از” کمپین 10 روز با بهاره هدایت”

0
138

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از تارنمای مادران پارک لاله که پژواک صدای مادران دادخواه ایرانی بوده؛ ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای به مناسبت فرخنده روز جهانی زن و حمایت از کمپین 10 روز با بهاره هدایت، فعال جنبش زنان، زندانی سیاسی و از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین زن‌ستیز پرداخته ودر این بیانیه اشاره داشته اند که ” ما ، مادران پارک لاله ایران ، ضمن حمایت از” کمپین 10 روز با بهاره هدایت “، امیدواریم در بهارطبیعت پیش رو، شاهد آزادی همه زندانیان سیاسی – عقیدتی،به ویژه زنان زندانی از جمله بهارهدایت ، مریم شفیع پور،دختران عزیز دربندمان وحکیمه شکری یار وهمراه همیشگی مادران پارک لاله ، باشیم.”

 متن کامل بیانیه به شرج زیر می باشد:

هشتم مارس برابر با 17 اسفند ، روز اتحاد وهمبستگی بین المللی زنان سراسر جهان، برای مبارزه درراه آزادی، برابری، صلح و دمکراسی است.

تلاش و مبارزات پیگیر زنان، برای برابری در تمامی عرصه ها، منجر به این شد که در سال 1977 سازمان ملل از تمامی کشورهای عضو ، دعوت کند تا یک روز را به حقوق زنان و صلح جهانی، اختصاص دهند. پس از آن، زنان این روز را در سطح گسترده تری از قبل، با برپایی مراسم گوناگون گرامی داشته تا یادآوری کنند که برای داشتن جهانی بهتر و بدون تبعیض و تحقق خواسته های عدالت خواهانه شان ،مصمم هستند.

متاسفانه در ایران نه تنها، این روز، یعنی اعتقاد به برابری ، از طرف دولت ها، به رسمیت شناخته نشده است، بلکه با تصویب قوانین زن ستیز و یورش به مراسم روز زن و تهدید و بازداشت وحکم های سنگین برای فعالان زن، حاکمان ایران، مانع از ارتقا آگاهی های زنان درجامعه نیز می شوند ولی به رغم همه محدودیت ها، روز جهانی زن در ایران بازهم ، فرصتی است تا زنان برابری خواه، از تبعیض ها و نابرابری ها و بی عدالتی ها و از دستاوردهای زنان بگویند و به چالش های موجود بپردازند، و با امید و آرزوی دست یافتن به خواسته های برحقشان به راه خود ادامه دهند.

ما، مادران پارک لاله نیز ضمن تبریک به تمامی زنان ایران و جهان، فرصت را مغتنم شمرده، یاد و خاطره زنانی که برای برابری، آزادی و عدالت اجتماعی ، مبارزه و حتی جان شان را فدا کرده اند، گرامی داشته و یاد آور می شویم ما همچنان برای به تحقق پیوستن مطالبات برحق مان ایستاده ایم وهرگز خون های پاک ریخته شده فرزندان مان، درد و رنج مجروحان و معلولان جنبش ها و همچنین فرزندان زندانی و ناپدید شده را فراموش نمی کنیم وتا لغو اعدام، تا آزادی زندانیان سیاسی-عقیدتی، تا محاکمه آمران و عاملان کشتار های 35 ساله و رفع حصرهای غیرقانونی از پای نخواهیم نشست.

ما ، مادران پارک لاله ایران ، ضمن حمایت از” کمپین 10 روز با بهاره هدایت “، امیدواریم در بهارطبیعت پیش رو، شاهد آزادی همه زندانیان سیاسی – عقیدتی،به ویژه زنان زندانی از جمله بهارهدایت ، مریم شفیع پور،دختران عزیز دربندمان وحکیمه شکری یار وهمراه همیشگی مادران پارک لاله ، باشیم.

ما مادران پارک لاله ایران، نگران سلامتی بهاره هدایت هستیم .او حتی به عنوان یک زندانی از حق معالجه محروم است .او باید آزاد و معالجه شود . او را از حق مادر شدن محروم نکنید تا خود برای آینده و زندگی اش تصمیم بگیرد.

روزتان مبارک آزاد زنان ایران

مادران پارک لاله ایران – 17اسفند 92