بیانیه شورای وزیران خارجه اتحادیه در باره لغو تحریم‌ها علیه ایران

0
141

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه، با انتشار بیانیه‌ای در اجلاس شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، در بروکسل تصمیم گرفتند تا قسمتی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به محض اطمینان یافتن از اجرای توافق ژنو به وسیله ایران معلق نمایند.

بیانیه‌ای که امروز از سوی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل منتشر شد، تصریح می‌کند که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران میتوانند به سرعت متوقف گردند، در صورتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دربررسی‌های خود تأیید کند که ایران در چهارچوب توافق ژنو به تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در همین حال کاترين اشتون- مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، امروز دوشنبه، در بروکسل اعلام کرد که گفت‌وگوهای فنی-هسته ای ايران و گروه پنج به علاوه يک در اجرای موارد فنی توافق ژنو به زودی از سر گرفته می‌شود.

خانم اشتون اين اظهارات را پس از نشست شورای وزيران امور خارجه اروپا در بروکسل بيان کرد. وی جزئیات بیشتری در این باره اظهار نکرد.

یاد آور می شویم که گفت‌وگوهای فنی بین ایران و نمایندگان گروه ١+٥ در هفته گذشته چهار روز به طول انجاميد و به صورت زود هنگام قطع گردید.