بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان در حمایت از تجمع گسترده ایرانیان علیه حضور روحانی در سازمان ملل متحد

0
175

بیانیه زندانیان سیاسی زندان زاهدان در حمایت از تجمع گسترده ایرانیان در مقابل مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در اعتراض به حضور آخوند روحانی و اعدام های بی سابقه که در دوران ریاست جمهوری وی روی داده است و همچنین دستگیری فعالین کارگری و معلمین و شدت یافتن سرکوب زندانیان سیاسی در ایران  جهت اطلاع عموم و انتشار در اختیار رسانه ها قرار داده شده است.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن بیانیه به قرار زیر است:

با عرض ادب و احترام به محضر شریف ملت بزرگ ایران،

قرار است که هفته آینده نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با حضور سران همه کشورهای دنیا در مقر سازمان ملل برگزار گردد. از کشور ما نیز آقای روحانی اعلام نموده که در این نشست شرکت خواهد کرد  متاسفانه در این مدتی که آقای روحانی بر مسند ریاست جمهوری رژیم ایران تکیه زده ، آمار اعدامها ، شکنجه زندانیان ، دستگیری های غیرقانونی و تضییع حقوق اصناف ، معلمان و کارگران به صورت نجومی تشدید شده و نقض حقوق بشر در سطح جامعه و بخصوص داخل زندانها بیداد می نماید.

حالا برای ما مبهم و جای سوال است که هیئت ایرانی با چه حق و منطقی می خواهد از حق هفتاد و پنج میلیون ایرانی در مجامع بین المللی دفاع نماید. در حالیکه خودشان همواره جنایتهای نابخشودنی و جبران ناپذیری علیه ملت ایران مرتکب گردیده اند.

لذا اینجانبان از دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر هیئتهای دیپلوماتیک و کشورهای مدعی حقوق بشر تقاضامندیم با اعتراض نسبت به وضعیت اسفناک موجود در جامعه ایران به صراحت اعلام نمایند و آزادی ما زندانیان سیاسی را خواستار گردند.

همچنین اینجانبان از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواستاریم که با شرکت درتجمع و راهپیمایی اعتراض آمیز  انزجار خود را از جنایتهایی که در زندانها و جامعه روی میدهد   در جلو مقر سازمان ملل به گوش جهانیان برسانند و ندای مظلومیت ما مظلومان را با صدای رسا فریاد بزنند.

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان

مهر ماه ۱۳۹۴

امضا کنندگان:

عبدالغفار نقشبندی، محمد ملک آبادیان ، هادی آبادیان، جواد آبادیان، محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، ایوب ریگی عبدالغنی ریگی، حمزه ریگی،