بیانیه جبهه ملّی ایران با عنوان “اسیدپاشی” پرده ای دیگر از پروژه حکومتی خشونت علیه زنان

0
138

بیانیه ای با عنوان «”اسیدپاشی” پرده ای دیگر از پروژه حکومتی خشونت علیه زنان» از سازمان های جبهه ملّی ایران در خارج کشور خبرنامه ملّی ایرانیان رسید که در زیر می آید:

“اسیدپاشی” پرده ای دیگر از پروژه حکومتی خشونت علیه زنان

وقوع چند مورد اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان، پروژه رفتارهای خشونت طلبانه حکومت را که روز به روز محکم تر بر طبل محدودیت ها و تشویق خشونت علیه زنان در ایران می کوبد را واضح تر کرده است.

از ابتدای انقلاب سال 57 تاکنون، محروم سازی گام به گام زنان از بسیاری حقوق اجتماعی، سرکوب و تبعیض جنسیتی در غالب زمینه ها، حجاب اجباری و سختگیرانه و تلاش برای خانه نشین نمودن زنان به هر بهانه و با هر شیوه ای روند تصاعدی داشته است. در مقابل زنان ایرانی نیز با همه توان خود برای عبور از این شرایط دشوار، در شکستن تابوهای متحجرانه و تلاش برای تحقق حقوق انسانی خویش بوضوح از مردان ایرانی پیشی گرفته اند و از پرداخت هیچ هزینه ای هم نهراسیده اند. از طرف دیگر این باعث شده که حکومت مستبد دینی نیز مبارزه خود با آزادیخواهی زنان را تشدید کند و به اشکال گوناگون آنها را از حضور در عرصه های اجتماعی به عقب نشینی وادارد.

محروم ساحتن زنان از حق تحصیل در برخی رشته ها و حذف آنان از بسیاری مشاغل که طبق آمارهای رسمی میزان بیکاری زنان را طی سالای اخیر به دو برابر افزایش داده است، ممانعت از حضور زنان در استادیوم های فوتبال، والیبال و بسکتبال، حمله به کنسرتهای موسیقی و سالنهای نمایش به بهانه بدحجابی زنان و ضرب و جرح مداوم زنان توسط نیروهای انتظامی به بهانه طرح های امنیت اخلاقی که هر روز در خیابانها دیده میشود و نیز مصوبه جدید مجلس ایران برای ممانعت از همکاری زنان و مردان در یک محیط مشترک که عملا بیکاری و خانه نشینی زنان را افزایش چشمگیری خواهد داد، همه با هم، سال جاری را برای زنان ایرانی به یکی از سیاه ترین سالهای زندگی شان بدل کرده است. ما بر این باوریم که منشاء بالا گرفتن تنش ها و تعرض های خشن اخیر علیه زنان را باید در فرمان اخیر علی خامنه ای دانست که وظیفه اصلی زنان را خانه نشینی و افزایش جمعیت تعیین کرده است. امری که باعث شده، نهادهای حاکم، بویژه مجلس شورای اسلامی، بنیادگرایانه ترین طرح ها را برای ملزم کردن زنان به خانه نشینی و فرزندآوری تصویب کنند.

از سوی دیگر گروههای ضربت رژیم که به عنوان مشت آهنین حکومت در اختیار نهادهای امنیتی هستند و به بهانه های مختلف با لباس های شخصی، ذات حکومت ایران را در خیابان ها به نمایش میگذارند و از هر گونه مجازاتی مبرا میباشند، اخیرا اعلام کرده بودند که چندین هزار تن را برای اجرای فرامین رهبرشان آماده کرده اند و به خیابانها لشکر می کشند تا امر به معروف و نهی از منکر را با اقتدار نشان دهند!

و باز به موازات همین اتفاقات، بسیاری از وعاظ و امامان جمعه در سراسر ایران با دستورالعمل هایی که معمولا از طریق هماهنگی با دفتر رهبر ایران در اختیارشان قرار می گیرد ضرورت خانه نشین کردن زنان را به بهانه برخورد با بدحجابان پررنگ تر از همیشه مطرح نمودند. بطوری که در پی ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، امام جمعه موقت این شهر اعتراف کرد که منظورش از اینکه باید محکم تر برخورد کرد و از تذکر زبانی فراتر رفت، اسید پاشی نبوده است!

همه این اتفاقات گواه این نکته است که علیرغم همه انکارها و ضد و نقیض گویی های مقامات سیاسی و امنیتی حکومت برای تبرئه بی دلیل و جانبدارانه نیروهای خودسر و بنیادگرا در کشور و حتی فراتر از آن، متهم کردن عاملان این جنایات به ارتباط با دولت های بیگانه(!) بیشترین اتهام متوجه راس حاکمیت ایران میباشد.

به این ترتیب روز بروز امکان تنفس مردم در فضای ناامنی که حاکمیت برای زنان ایجاد کرده کمتر و وضعیت غیر قابل تحمل تر میشود. تردیدی نیست که فرافکنی و خاک پاشیدن به چشم حقیقت، نجات بخش دیکتاتوری دینی حاکم بر کشور نیست و تنها تسلیم در برابر خواست و حق مردم، راه رهایی آن از تارهای سیاهی است که بدور خود و ایران پیچیده است.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور جنایات روزافزون علیه زنان را به شدت محکوم مینماید و ضمن اعلام همدردی با قربانیان این فجایع اسفبار و جبران ناپذیر و آرزوی تندرستی کامل برای این هموطنان، امیدوار است که مردم ایران مصمم تر و متحدتر از همیشه برای رهایی از استبداد دینی گام بر دارند تا در آینده ای نزدیک شاهد پایان یافتن هرگونه استبداد و استقرار حاکمیت ملت در کشورمان باشیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

29 مهرماه 1393 برابر 21 اکتبر 2014

info@iranazad.info

http://www.iranazad.info