بیانیه جبهه ملّی ایران، بمناسبت آغاز سال تحصیلی: دانش آموزی برای پیشرفت و غلبه بر جهل و بنیادگرائی

0
176

بمناسبت آغاز سال تحصیلی

دانش آموزان عزیز، جهان امروز صحنه رقابتی است که برخورداری از علم و دانش در آن شرط اول پیشرفت کشورهاست و شما دانش آموزانی که این روزها به سر کلاسها میروید، امید مردم ایران برای پیشرفت، غلبه بر جهل و بنیادگرائی و دست یافتن به آینده ای بهتر هستید. بویژه در این دوران که کشور گرفتار همه گونه بحران میباشد و اکثریت عظیمی از مردم با فقر و تهیدستی دست و پنجه نرم میکنند، کار شما سخت تر و وظیفه تان سنگین تر است.
بر اساس آمار مسئولان رژیم، امروز 21 میلیون ایرانی بیسواد یا کم سواد و سه میلیون کودک بازمانده از تحصیل داریم. از کودکان کار و خیابان فقط 34 درصد درس میخوانند. وضعیت معیشتی آموزگاران بحران آموزش و پرورش را از زاویه دیگری نشان میدهد: در حالیکه خط فقر برای یک خانواده 5 نفره دو میلیون و سیصد هزار تومان برآورد میشود، برای نمونه حقوق مربیان پیش دبستانی 243 هزار تومان و بیمه ای 15 روزه است.
در چنین شرائطی مسئولان نظام بجای آنکه تمام کوشش خود را صرف رفع موانع ارتقاء آموزش و پرورش نمایند، دغدغه اشان اموری مانند اجباری نمودن نماز جماعت در مدارس، دستبرد زدن به فرهنگ و تاریخ ایران در کتابهای درسی و در مراحل بعد دانش آموزی، محروم نمودن جوانان از تحصیل بدلیل فعالیت سیاسی، بهائی بودن و غیره، جدا سازی دانشجویان دختر و پسر، تعطیل رشته های علوم انسانی و محروم نمودن دختران از تحصیل برخی رشته ها میباشد. نخبگان مقاطع مختلف تحصیلی تا کنون چند بار در سفرهای “راهیان نور” کشته شده اند و یا به بهانه های واهی بزندان افتاده اند. آنهائی هم که از این مهلکه ها جان سالم بدر برده اند جذب دانشگاههای کشورهای دیگر شده اند. تخمین زده میشود که در اثر فرار مغزها سالانه 50 میلیارد دلار از سرمایه های ملی ایران از دست میرود.
حاصل جهل و بنیادگرائی فساد است. در نمایاندن فساد سیستم حاکم همین بس که بیاد آوریم مشاور وزیر دادگستری در رابطه با تجاوز یک ناظم به ۶ دانش‌آموز یکی از مدارس تهران، ادعا کرد که تجاوزی که به کودکان 8 تا 11 ساله صورت گرفته با “رضایت دو طرف” بوده است!
وضعیت کنونی حاصل 35 سال جمهوری اسلامی است. سردمداران حکومت، بویژه آیت الله های حکومتی در مورد پیچیده ترین مقوله های دانش بشری، مانند اقتصاد، زلزله، اتم، انرژی هسته ای و اینترنت، خود را بدون برخورداری از دانش مربوطه صاحب نظر میدانند و در اداره امور اعمال نظر میکنند. برای تشخیص درجه دانش و هوش ایشان کافی است به یاد آوریم که آنها علی رغم شاهد بودن سقوط دیکتاتوری ها یکی پس از دیگری، همچنان نابخردانه تصور میکنند که از همپالگی های خود باهوشترند و به این سبب سرانجام دیگری خواهند داشت.
تاریخ نشان میدهد که مبارزه علیه جهل و بنیادگرائی پیش شرط دست یافتن به آزادی، حقوق انسانی و زندگی بهتر است. اینکه این روزها جاهلان و مبلغان بنیادگرائی در کشور ما، خاور میانه و شمال آفریقا دست بالا را گرفته اند به این نحو قابل توضیح است که پیشرفت دانش بشری در دو صده اخیر چنان گسترده بوده و فشار آن بر جهل و بنیادگرائی چنان افزایش یافته است که مدارا با دنیای امروز دیگر برای بنیادگرایان مقدور نیست و آنها که افکارشان در دنیای امروز دیگر جائی ندارد، تصور میکنند که خواهند توانست با ارعاب، جنایت و قربانی نمودن جان و مال مردم، عمر بنیادگرائی خود را چند صباحی طولانی تر نمایند.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور موفقیت در آموزش و کسب دانش و توسط آن در کلیه زمینه ها بویژه کمک به ساختن آینده ای بهتر و ایرانی آباد و آزاد و شکوفا را برای دانش آموزان عزیز آرزو دارد.
سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
29 شهریور 1393 برابر بیستم سپتامبر 2014
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info