«بورن» بدون مت دیمون ساخته می‌شود

0
347

تهیه‌کننده فیلم «بورن» دیروز جمعه تاکید کرد در قسمت جدید این فیلم مت دیمون در نقش اصلی بازی نخواهد کرد.

 کمپانی یونیورسال در فیلم جدید «بورن» به زمانی می رود که یک سال پیش از بازگشت بورن است و به همین دلیل مت دیمون در این فیلم حضور نخواهد داشت.

فرانک مارشال تهیه‌کننده مجموعه فیلم های جیسون بورن اعلام کرد مت دیمون در قسمت بعدی این فیلم بازی نخواهد کرد و فیلم 15 جولای 2016 اکران می شود.

وی گفت این فیلم با تمرکز بر شخصیت ایرون کراس ساخته شده که جرمی رنر در نقش او در فیلم «میراث بورن» در سال 2012 ظاهر شده بود.

جاستین لین کارگردان این قسمت در حال کار با اندروز بالدوین برای بازنویسی فیلمنامه ایرون کراس است که از چند ماه پیش موضوعش مورد توجه قرار گرفت.

مارشال افزود من تمام این مدت با جاستین صحبت کردم و هنوز فیلمنامه آماده نیست. این فیلم در تابستان می‌گذرد و اگر ما از همین حالا مقدمات تهیه اش را فراهم نکنیم، نمی توانیم آن را تابستان آینده اکران کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم که زمان اکران آن را تابستان 2016 اعلام کنیم.

دیمون پیشتر گفته بود که دوباره در نقشش بازی نخواهد کرد مگر پل گرین گراس دوباره بر صندلی کارگردانی این مجموعه بنشیند. گرین گراس فیلم سال 2004 را با عنوان «برتری بورن» و ادامه آن «اولتیماتوم بورن» را در سال 2007 ساخته بود. اما در اختلاف با تونی گیلوری فیلمنامه نویس این مجموعه، گرین گراس از این پروژه کنار گذاشته شد و گیلروی در فیلم «میراث بورن» باقی ماند و رنر نیز به عنوان ستاره اصلی وارد فیلم شد. جرمی رنر، ریچل وایز و ادوارد نورتون در آن نقش آفرینی کرده بودند. به دلیل غیبت دیمون در این فیلم چندین بار ارجاعاتی به فیلم های قبلی با نمایش عکس هایی از مت دیمون در فیلم به کار رفته بود. تونی گیلوری که همکار فیلمنامه نویس سه قسمت قبلی بود این قسمت را بدون تغییری در نقاط کلیدی فیلم ساخت و آن را دقیقا از همانجایی که قسمت سوم یعنی «اولتیماتوم بورن» در سال 2007 به پایان رسیده بود، ادامه داد.

این فیلم 276 میلیون دلار در دنیا فروش کرد که میزانش با 443 میلیون دلار قسمت سوم با حضور دیمون متفاوت بود.

تا کنون چهار قسمت از مجموعه جاسوسی بورن ساخته شده است. «هویت بورن» به کارگردانی داگ لیمان (۲۰۰۲)، «برتری بورن» به کارگردانی پل گرین گراس (۲۰۰۴)، «اولتیماتوم بورن» به کارگردانی پل گرین گراس (۲۰۰۷) و «میراث بورن» به کارگردانی فرانک مارشال (۲۰۱۲).

به گزارش  مهر به نقل از اسکرین دیلی، سال پیش شایعاتی مبنی بر بازگشت دیمون و گرین‌گراس مطرح شد، اما همان زمان نیز یونیورسال این شایعات را رد کرد.

زمانی که برای قسمت جدید بورن تعیین شده همزمان با «دوران یخ 5» خواهد بود.