به گزارش “سیا” جمهوری اسلامی قصد انجام عملیات علیه نظامیان بلندپایه آمریکایی را داشته است

0
114

شبکۀ تلویزیونی “ان بی سی” به نقل از منابع آگاه خبر داد که ماه گذشته سازمان اطلاعات و پلیس فدرال آمریکا نسبت به اقدام خصمانۀ نظام جمهوری اسلامی علیه نظامیان بلندپایۀ آمریکایی هشدار دادند.

همین منابع بعید ندانسته اند که این اقدام به تلافی قتل قاسم سلیمانی طرح ریزی شده باشد که در ژانویه گذشته به دستور دونالد ترامپ توسط یک پهپاد آمریکایی در بغداد کشته شد.

در ٢٢ سپتامبر گذشته خودروی یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا هدف رفتار خصمانۀ یک رانندۀ که مامور نظام جمهوری اسلامی بود قرار گرفت. ماه گذشته فرماندۀ سپاه پاسداران، حسین سلامی، تهدید کرد که جمهوری اسلامی انتقام خون قاسم سلیمانی را از کسانی که در کشتن او دست داشتند، خواهد گرفت.

در واکنش به این تهدیدها و از جمله گزارشات مربوط به تهدید خانم لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که پاسخ این کشور به هر گونه اقدام خصمانۀ دولت جمهوری اسلامی علیه شهروندان آمریکایی هزار بار شدیدتر خواهد بود و او دستورات لازم را از قبل در این خصوص صادر کرده است.

رادیوفرانسه نوشت؛ سرویس های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته اعلام کردند که حکومت جمهوری اسلامی از انجام اقدام نظامی علیه آمریکا خودداری کرده، زیرا، رهبران نظام جمهوری اسلامی بر این باورند که خویشتنداری مانع از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر خواهد شد.