به خاطر “نفرت‌پراکنی علیه بهائیان” توییتر چند حساب کاربران ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی را مسدود کرد

0
236

توییتر اعلام کرد که چند حساب کاربران ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی را مسدود کرده است. به گفته توییتر این کاربران، از جمله خبرگزاری‌های ایرنا و مهر، با هدف نفرت‌پراکنی علیه بهائیان تبلیغات کین‌توزانه انجام داده‌اند.

شبکه پیام‌رسان توییتر روز شنبه (۲۰ ژوئیه) اعلام کرد که مسدود شدن چند حساب کاربری ایرانی وابسته به جمهوری اسلامی به خاطر تبلیغات تنفرآمیز آنها علیه کیش بهائی بوده است.

یک روز پیشتر (جمعه) توییتر حساب چند کاربر “وابسته به دولت جمهوری اسلامی” را بدون ذکر دلیل مسدود کرده بود. خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، تلویزیون برون‌مرزی جمهوری اسلامی (ایریب)، باشگاه خبرنگاران جوان از جمله حساب‌های مسدودشده هستند.

توییتر گفته بود که این امر طبق قوانین و مقررات این شبکه اجتماعی انجام گرفته است. یک روز بعد توییتر تصریح کرد: «این حساب‌ها به خاطر سوءاستفاده مسدود شده‌اند، زیرا به نفرت‌پراکنی علیه پیروان کیش بهائی می‌پرداختند».

برخی از منابع جمهوری اسلامی، مانند خبرگزاری مهر، روز شنبه (۲۹ تیرماه) اقدام توییتر را به توقیف نفت‌کش بریتانیایی در نزدیکی تنگه هرمز مربوط دانسته بودند، چیزی که توییتر آن را تکذیب کرده است.

شبکه پیام‌رسان توییتر در ایران رسما مسدود است، اما افراد بی‌شماری با استفاده از فیلترشکن به آن دسترسی دارند.

باور به کیش بهائی و تبلیغ برای آن در ایران ممنوع است و پیروان این آیین منشعب از مذهب شیعه مورد پیگرد و آزار قرار می‌گیرند.

از سال ۱۳۵۷ و به دنبال استقرار جمهوری اسلامی در ایران، بهائیان بی‌شماری زندانی شده‌اند. شماری از بهائیان یا به وسیله حکومت اعدام شده و یا به دست افراد متعصب به قتل رسیده‌اند.

کیش بهائی در سراسر جهان حدود پنج میلیون پیرو دارد.

به گزارش دویچه وله؛ بنیادهای رسمی بهائیان شمار پیروان این اقلیت دینی در ایران را حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند، درحالیکه منابع دیگر شمار آنها را حدود ۵۰ هزار نفر می‌دانند.