بهبود قابلیت “بی صدایی” در وسایل نقلیه جنگی ارتش انگلیس

0
85

ارتش انگلیس یک فناوری نظامی هیبریدی را برای بهبود پایداری و تقویت قابلیت‌های بی صدایی در وسایل نقلیه آزمایش می‌کند.

 ارتش انگلیس در حال آزمایش فناوری هیبریدی در دو وسیله نقلیه زرهی خود است و این آزمایش را به عنوان راهی برای بهبود پایداری و تقویت‌ قابلیت‌های مخفی‌ کاری به کار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که موتورهای هیبریدی توانایی فعالیت در سکوت را در ارتش بهبود می‌بخشند زیرا در مقایسه با مدل‌های فقط دیزلی تقریبا در سکوت حرکت می‌کنند.

پلتفرم تسلیحات سیار “Jackal ۲” و وسیله نقلیه گشت‌زنی محافظت شده “Foxhound”، مجددا با سیستم‌های هیبریدی جدید آماده کار هستند و آزمایش آن‌ها از نوامبر آغاز می‌شود.

نمونه اولیه هیبریدی هر کدام از این وسایل نقلیه به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری سه میلیون پوندی وزارت دفاع انگلیس ساخته شده تا بقایای کربنی این وسائل را کاهش دهد.

هنوز جزئیات خاصی درباره هزینه‌های هر کدام از این وسایل نقلیه آشکار نشده است.

در نمونه‌های اولیه، موتورهای احتراق داخلی دیزلی، باطری‌ها و ابزارهای الکترونیکی همچنان باقی می‌ماند اما این ویژگی‌ها در نسخه‌های آینده تغییر می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس گفت: این وسایل نقلیه از موتور دیزلی با صورت خودکار شارژ می‌شوند که با استفاده از یک ژنراتور، برق را برای باطری تامین می‌کند. به این ترتیب نیازی به وصل شدن به منبع شارژ وجود ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اظهار کرد، ارائه سیستم‌های برقی و هیبریدی که در سکوت کار می‌کنند، مزایای پایداری و بالقوه نظامی را به همراه دارد و با استفاده از فناوری‌های روز هدایت می‌شوند.

این سیستم‌های هیبریدی توسط شرکت “ان پی ایراسپیس”(NP Aerospace) و “جنرال دینامیکز یو کی”(Supacat” ،(General Dynamics UK” و “مگ تک”(Magtec) توسعه خواهند یافت.

شرکت‌های مذکور نمونه اولیه وسایل نقلیه نظامی “Foxhound” و “Jackal 2” را توسعه خواهند داد تا این فناوری جدید را با امکان استفاده گسترده‌تر آن در آینده آزمایش کنند.

“جرمی کوئین”(Jeremy Quin) وزیر دفاع انگلیس گفت: بسیار مهم است که وسایل نقلیه زرهی ما مجهز به جدیدترین فناوری‌ها باشند تا بتوانیم برتری خود در نبرد را حفظ کنیم.

وی افزود، این آزمایشات تضمین می‌کند که نیروهای مسلح ما از جدیدترین، ایمن‌ترین و کارآمدترین فناوری برخوردار است و این موفقیت همچنان ادامه می یابد.

کوئین گفت: این وسایل فرصتی بالقوه برای بهبود پایداری وسایل نقلیه و اثربخشی نظامی هستند. در کنار ارائه چنین پیشرفت فنی و عملیاتی، معرفی فناوری هیبریدی در نهایت می‌تواند اتکای ارتش به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

نسل بعدی فناوری وسایل نقلیه ارتش انگلیس تحت برنامه‌ای با عنوان “PMETS” صورت می‌گیرد. این برنامه با این هدف تنظیم شده است که اطمینان حاصل شود دو هزار و دویست ناوگان زرهی انگلیس به طور مداوم به روز می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، قرارداد ۶۳ میلون پوندی “PMETS” در سال ۲۰۱۹ میلادی به شرکت “NP Aerospace” واگذار شد.