بنیسیو دل تورو از فستیوال سن سبابستین جایزه می‌گيرد

0
317

بنیسیو دل تورو در حالي از فستیوال سن سبابستین جایزه مي گيرد كه جدیدترین فیلم این برنده جایزه اسکار، بخش انتخاب رسمی فستیوال را به پایان خواهد رساند.

برگزارکنندگان فستیوال فیلم بین‌المللی سن سباستین روز سه‌شنبه اعلام کردند که بنیسیو دل‌تورو بازیگر برنده جایزه اسکار در این فستیوال جایزه یک عمر تلاش دونوستیا را دریافت خواهد کرد.

جدیدترین فیلم دل‌تورو با عنوان «اسکوبار: بهشت گمشده» که ساخت کمپانی‌های چپتر تو و راکس‌بری است، پايان دهنده بخش انتخابی این فستیوال است که از تاریخ نوزدهم تا بیست و هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

فیلم «اسکوبار» که توسط آندرآ دی استفانو نوشته شده است، داستان جوان موج‌سواری به نام نیک را تعریف می‌کند که هنگام بازدیدش از برادرش با دختری زیبا آشنا می‌شود و فکر می‌کند با علاقه‌اش به او وارد بهشت شده است، البته اين تصور تا زماني پابرجاست كه عموی او یعنی پابلو اسکوبار را ملاقات می‌کند.

دل‌تورو تایید کرده که برای معرفی فیلم و همچنین دریافت جایزه‌اش به فستیوال سن سباستین خواهد آمد. دی استفانو، جاش هاچرسون و همچنین کارلوس باردم نیز برای معرفی فیلم در پیش‌نمایش اسپانیایی آن حضور خواهد داشت.

دل‌توروی اهل پورتو ریکو یکی از چهره‌های محبوب فستیوال سن سباستین است و طی مسیر حرفه‌ای کاری‌اش همیشه فیلم‌هایش را با این فستیوال به اشتراک گذاشته است. دل‌تورو برای نقش‌آفرینی در فیلم «قاچاق» استیون سودربرگ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود و همچنین برای حضورش در فیلم «21 گرم» الحاندرو گونزالس ایناریتو نیز نامزد دریافت اسکار شده بود. دل‌تورو باری دیگر در فیلم بیوگرافیکی چه‌گوارا با عنوان «چه» با سودربرگ همکاری کرد و این بار موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر در مراسم اختتامیه نخل طلای کن شد و سال بعد نیز در جوایز گویای مادرید همین جایزه را از آن خود کرد.

دل‌تورو در فیلم «مرد گرگی» جو جانستون در مقابل امیلی بلانت و آنتونی هاپکینز نقش‌آفرینی کرد و در فیلم «وحشی‌ها»ی الیور استون نیز حضور داشت. او در جدیدترین فیلمش که در حال حاضر رکوردهای باکس‌آفیس را نیز شکسته است، در فیلم علمی‌تخیلی اکشن ابرقهرمانی کمپانی‌های دیزنی و مارول یعنی «محافظان کهکشان» دیده می‌شود که اوایل ماه آگوست اکران شد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، سال آینده نیز دل‌تورو در فیلم «روز عالی» فرناندو لئون د آرانوآ و همچنین «فساد ذاتی» پل توماس اندرسون بازی خواهد کرد. او در حال حاضر در مراحل تهیه فیلم «سیکارو» به کارگردانی دنیس ویلنوو به سر می‌برد.