بنیاد کتابخانه آبراهام لینکلن از اسپیلبرگ تجلیل می‌کند

0
191

استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم «لینکلن» طی مراسمی ویژه در روز نوزدهم مارس جایزه ویژه بنیاد کتابخانه رییس جمهوری آبراهام لینکلن را دریافت می‌کند.

 این جایزه سالانه به افراد برجسته‌ای که یک عمر در خدمت معنوی رییس جمهور آبراهام لینکلن بوده‌اند، اهدا می‌شود. هدف اصلی این جایزه تجلیل از آن دسته افرادی است که قدرت آشکار شخصیتی، وجدان انسانی و پشتکاری بی‌نظیر در راستای اهداف دموکراسی خواهانه دارند.

وین دبلیو ویلن رییس هیات مدیران بنیاد کتابخانه رییس جمهور آبراهام لینکلن گفت: اسپیلبرگ از طریق فیلم به عنوان یک رسانه مشکلات مرتبط اجتماعی روز را به ذهن مان متبادر می‌کند. علاوه بر این، تعهد همیشگی او به فعالیت‌های انسان دوستانه و معنوی او را تبدیل به یک نمونه کاملا مستحق دریافت این جایزه کرده است.

فیلم «لینکلن» اسپیلبرگ نامزد دریافت دوازده جایزه اسکار شد که توانست در انتها برنده دو جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نمایش شخصیت لینکلن توسط دنیل دی لویس و بهترین طراحی تولید شود.

اسپیلبرگ گفت: این افتخاری فوق‌العاده است. برای من، تعهد بی نظیر لینکلن نسبت به اهداف دموکراسی یکی از مهم ترین مثال‌ها و نمونه‌های رهبری است که ملت ما تا کنون به خود دیده است. من از دریافت جایزه‌ای که نشانگر میراث او و سهم خدمت‌های عظیم او نسبت به این کشور است بسیار خوشحالم.

 AFI FEST 2012 Presented By Audi - "Lincoln" Premiere - Red Carpet

سالی فیلد از بازیگران فیلم «لینکلن» که در نقش همسر رییس جمهوری آمریکا ظاهر شود بود، جایزه اسپیلبرگ را به او تقدیم خواهد کرد. فیلد گفت: حس ماجراجویی و استعداد خارق‌العاده فیلمسازی او همه را در کنارگوشه جهان تحت تاثیر قرار داده است. او در فیلم‌های کلاسیک و فراموش نشدنی‌اش تصاویری همیشگی برای نسل های آینده با علاقه عمیقش به انسانیت و نگرانی اش برای حقوق انسانی خلق کرده است. بیشتر از همه، فیلم های او خصوصیت‌های شجاعت فردی و مقاومت روحیه انسانی را نمایان می کنند که نشان می دهد جایزه رهبری لینکلن دقیقا به چه معنی است.

جایزه رهبری لینکلن از سال 2006 تا به حال اهدا می شود. از برندگان قبلی این جایزه می توان به رییس جمهور سابق بیل کلینتون، رییس جمهور سابق لهستان لخ والسا، ساندرا دی اوکانر قاضی ارشد دادگاه، دزموند توتو اسقف اعظم، جیمز ای لاول جونیور فضانورد و تیم راسرت خبرنگار فقید تلویزیونی اشاره کرد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،اسپیلبرگ که سال پیش با فیلم «لینکلن» جوایز متعددی در طول سال دریافت کرده بود، امسال فیلمی برای شرکت در مهمترین رقابت سینمای آمریکا ندارد.

www.hollywoodreporter.com