بنت: هرگونه توافق با جمهوری اسلامی برای اسرائیل «الزام‌آور» نخواهد بود

0
190

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که کشورش «آزادی‌عمل» در قبال جمهوری اسلامی را برای خود محفوظ خواهد داشت چرا که تهران و شبه‌نظامیان نیابتی‌اش مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه 10 ژانویه گفت که اسرائیل به هیچ نوع توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی پایبند نخواهد بود.

او گفت که تل‌آویو «آزادی‌عمل» در برابر جمهوری اسلامی را برای خود محفوظ خواهد داشت.

بنت در یک جلسه توجیهی در برابر یک کمیته کنست (پارلمان)، گفت: «جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن مهم ترین چالش‌های پیش‌روی اسرائیل را تشکیل می دهند».

وی ادامه داد: «جمهوری اسلامی در راس چالش‌های ما قرار دارد، جمهوری اسلامی سر اختاپوسی است که با نیروهای نیابتی و سلاح‌های خود به سوی همه مرزهای ما می‌شتابد. ما شب و روز در قبال جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش ایستاده‌ایم.»

العربیه نوشت؛ بنت درباره مذاکرات وین میان غرب و جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت: «مطمئناً ما در نگران به سر می‌بریم».

او در ادامه اظهار داشت:«برای من مهم است که در اینجا به صراحت بگویم و این موضوع را مطرح کنم که اسرائیل یکی از طرف‌های توافق‌نامه‌ها نیست.

اسرائیل به آنچه در توافق‌نامه‌ها در صورت امضای آن نوشته می‌شود متعهد نیست. اسرائیل به حفظ حق «آزادی‌عمل کامل» برای فعالیت در هر مکان و در هر زمان بدون محدودیت ادامه خواهد داد».