بنت: درخصوص خنثی‌سازی خطر جمهوری اسلامی هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم

0
238

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، تهدید کرد با «توجه به وقوع جنگ سرد بین اسرائیل و جمهوری اسلامی»، تل‌آویو درخصوص خنثی‌سازی خطر جمهوری اسلامی هر کاری که لازم باشد را انجام خواهد داد.

بنت با اشاره به طرح «جنگ ستارگان» رونالد ریگان، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، درگیری جمهوری اسلامی و اسرائیل را مانند جنگ سرد بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق دانست و گفت: «ما از انرژی، نوآوری‌، فناوری و اقتصاد خود علیه جمهوری اسلامی استفاده خواهیم کرد تا به نقطه‌ای برسیم که چندین قدم جلوتر باشیم.»

«ابتکار دفاع استراتژیک» طرحی بود که در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، علیه شوروی سابق اجرایی شد. این طرح که به «جنگ ستارگان» نیز شهرت دارد، با هدف توسعه سیستم دفاعی آمریکا در برابر سلاح‌های هسته‌ای بالستیکی شوروی طراحی شد. تلاش شوروی برای برتری نظامی از آمریکا، اقتصاد مسکو را فلج و به پایان جنگ سرد کمک کرد.

العربیه به نقل از تایمز لندن نوشت، بنت در ادامه این مصاحبه افزود که «جمهوری اسلامی، رژیمی فاسد است. آن‌ها حتی نمی‌توانند آب پاکیزه برای شهروندان خود تامین کنند. اما از منابع خود برای توسعه برنامه هسته‌ای استفاده می‌کنند.»

او همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های اسرائیل در بخش نظامی گفت: «رشد چشمگیر اقتصادی اسرائیل از تأمین رفاه برای شهروندان اسرائیلی فراتر رفته و این اجازه را به دولت اسرائیل داده که به صورت گسترده برای تقویت قابلیت‌های تهاجی و دفاعی خود، سرمایه‌گذاری کنیم.»

اسرائیل اخیرا اعلام کرده است که یک بودجه یک و نیم میلیارد دلاری را برای افزایش توان خود برای هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تصویب کرده است.