بنت: جمهوری اسلامی همزمان با مذاکرات وین رفتار خصمانه خود را افزایش داده است

0
193

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی گفت، همزمان با مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام»، تهران فعالیت‌های خصمانه خود در منطقه را افزایش داده است.

بنت، یکشنبه 6 فوریه در جلسه کابینه دولت اسرائیل گفت: «جمهوری اسلامی منبع تهدیدها علیه دولت اسرائیل است.»

او در ادامه افزود که دولت او «مسئولیت مقابله با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را برعهده می‌گیرد.»

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای و به نقل از نفتالی بنت اعلام کرد: «از نزدیک روند مذاکرات وین را دنبال می‌کنیم. رویکرد ما در قبال این توافق نیز روشن و مشخص است. این توافق با شروط فعلی خود، به تلاش‌ها برای مواجهه با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی آسیب می‌زند.»

بنت در این زمینه هشدار داد: «هر کسی که تصور کند این توافق منجر به تقویت ثبات می‌شود، اشتباه کرده است. این توافق بهترین کاری که می‌کند، روند غنی‌سازی اورانیوم را موقتا به عقب می‌اندازد اما در ازای آن، همگی ما در منطقه هزینه گزاف و غیرمتناسبی می‌پردازیم.»

العربیه نوشت؛ نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد: «همانگونه که همگی شاهد بودیم، جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته و همزمان با مذاکرات وین، رفتارهای خصمانه و تروریستی خود را بارها تشدید کرده است. مذاکره با جمهوری اسلامی این‌گونه است.»

بنت در بخش دیگری از گفته‌های خود تصریح کرد: «توافق حاصل شود یا نشود، اسرائیل حق آزادی عمل برابر جمهوری اسلامی را برای خود محفوظ می‌داند.»

نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران نیز گفت: «به تمام شرکت‌های بین‌المللی می‌گویم و این را هر سرمایه‌گذار عاقلی نیز می‌داند، سرمایه‌گذاری در ساختار و اقتصاد جمهوری اسلامی در زمان فعلی، چه در قالب طولانی‌مدت و یا میان‌مدت، یک سرمایه‌گذاری غیرهوشمندانه خواهد بود.»