بنت: جمهوری اسلامی باید هزینه رفتار خصمانه خود را بپردازد

0
204

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، اظهار داشت که جمهوری اسلامی خطری جدی برای ثبات منطقه است و افزود که جمهوری اسلامی باید هزینه رفتارهای خصمانه خود را بپردازد.

نخست‌وزیر اسرائیل یک‌شنبه 17 مرداد در نشست کابینه از گزارش «سنتکام»، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در تاکید بر نقش مستقیم جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش «مرسر استریت» استقبال کرد.

بنت همچنین به انتخابات ریاست جمهوری اخیر جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «چند روز پیش مراسم انتصاب فردی به نام رئیسی، معروف به قصاب تهران انجام شد که شخصی شرور و سخت تندرو است.»

او ادامه داد: «جمهوری اسلامی در مدت اخیر رفتار خصمانه خود را از زمین و هوا و دریا در خاورمیانه افزایش داده است. آنها پیشتر یک هواپیمای مسافربری را سرنگون کردند و اخیرا به یک کشتی غیر نظامی هجوم بردند و دو پرسنل با تبعه خارجی این کشتی را کشتند. آنها به رفتارهای تروریستی در آبراه‌های بین‌المللی اقدام می‌کنند.»

العربیه نوشت؛ نخست‌وزیر اسرائیل افزود: «جمهوری اسلامی خطری جدی برای ثبات منطقه و امنیت بین‌المللی است و جهان نباید مقابل چنین رژیمی کوتاه بیاید.»

وی تاکید کرد: «مقامات جمهوری اسلامی باید درک کنند که نمی‌توان به چنین رفتاری بدون پرداخت هزینه آن ادامه داد.»

بنت در رابطه با لبنان نیز گفت: «جمهوری اسلامی و حزب‌الله می‌خواهند دولت لبنان را درگیر جنگ کنند، دولت لبنان باید مسئولیت آن‌چه در جنوب کشورشان در حال رخ‌دادن است را بپذیرند.»