بنت: برای فردای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی آماده می‌شویم 

0
194

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه موضع کشورش را در مخالفت با هرگونه سازش هسته‌ای با جمهوری اسلامی تکرار کرد و نسبت به تبعات یک توافق احتمالی در وین هشدار داد.

نخست وزیر اسرائیل توافق بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی را «قریب‌الوقوع» خواند و نسبت به سستی و شکنندگی آن در مقایسه با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هشدار داد.

آقای بنت که پیش از نشست هفتگی دولت در بیت‌المقدس سخن می‌گفت تاکید کرد که مذاکرات میان هیئت جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی بسیار پیش رفته و ممکن است که در کوتاه مدت شاهد دستیابی طرفین به توافقی تازه باشیم.

وی در عین حال تاکید کرد که توافق جدید ضعیف‌تر و شکننده‌تر از توافقی است که سال ۲۰۱۵ میان جمهوری اسلامی و پنج به اضافه یک به دست آمد.

نفتالی بنت در حالی نسبت به حصول یک توافق قریب الوقوع میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی در وین هشدار داد است که دو روز پیش در بیت‌المقدس با هیئتی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا و در راس آن با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده دیدار و گفتگو کرده بود.

یورونیوز نوشت؛ هشدار روز یکشنبه نخست وزیر اسرائیل تنها به ضعیف بودن توافق هسته‌ای احتمالی با جمهوری اسلامی ختم نمی شد؛ او که ظاهرا نسبت به حصول این توافق مطمئن شده تاکید کرد که کشورش خود را برای روز بعد امضای این توافق در همه سطوح آماده کرده است.

وی سپس تصریح کرد: «تروریسم جمهوری اسلامی برای ما و کشورهای منطقه خطرآفرین است؛ دولت اسرائیل خود را برای فردای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی آماده می‌کند تا بتواند امنیت شهروندان خود را تامین کند.»