بنت؛ در حال اجرای دکترین اختاپوس نسبت به جمهوری اسلامی هستیم

0
242

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل از تغییر سیاست کشورش نسبت به جمهوری اسلامی خبر داد و گفت که «ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی بازی نمی‌کنیم.»

بنت، چهارشنبه 18 خرداد در مصاحبه ای گفت: «ما معادله جدیدی را تدوین کرده‌ایم و سر اختاپوس را هدف می‌گیریم.»

اسرائیل در گذشته حملات خود را کمابیش بر برنامه هسته‌ای و کارشناسان مرتبط با آن محدود می‌کرد و در عملیات علیه سپاه و نیروی قدس، اهدافی در کشور ثالث مانند سوریه را در نظر می‌گرفت اما اخیرا مستقیما به اهداف سپاه در داخل ایران حمله می‌کند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا رویکرد جدید می‌تواند جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن را از اقدام مسلحانه علیه اسرائیل بازدارد، گفت حزب‌الله لبنان و حماس (گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی) در سال گذشته به هیچ‌گونه تهاجمی علیه اسرائیل دست نزدند.

العربیه به نقل از اکونومیست نوشت، بنت گفت که امیدوار است عملیات مستقیم اسرائیل باعث شود جمهوری اسلامی توافق هسته‌ای سختگیرانه‌تری را قبول کند.

اکونومیست همچنین به بازجویی یک عضو سپاه پاسداران توسط موساد اشاره کرده و نوشت، این بازجویی در داخل ایران صورت گرفته است.

نخست‌وزیر اسرائیل هفته گذشته هم ضمن هشدار به نظام جمهوری اسلامی گفته بود، دوران «مصونیت» جمهوری اسلامی به پایان رسیده است.

او در این زمینه تصریح کرده بود: «هر کسی از تروریست‌ها حمایت مالی کند، هر کسی که برای آن‌ها اسلحه ارسال کرده و آن‌ها را اعزام کند، هزینه‌اش را خواهد پرداخت.»