بمب‌افکن‌های استراتژیک بی52 آمریکا با عبور از آسمان خلیج فارس راهی اسرائیل شدند

0
158

روزنامه اسرائیلی یدیعوت احرونوت روز یکشنبه گزارش کرد که دو فروند بمب‌افکن استراتژیک بوئینگ بی-52 استراتوفورترس با عبور از آسمان خلیج فارس راهی اسرائیل شدند.

این پنجمین باری است که ارتش آمریکا این بمب‌افکن‌ها را در آسمان منطقه به پرواز در می‌آورد. روز گذشته رژیم جمهوری اسلامی اقدام به آزمایش موشک‌های برد متوسط خود در آب‌های خلیج فارس کرد و ناظران می‌گویند که این بمب‌افکن‌ها برای اعلام هشدار به رژیم جمهوری اسلامی به پرواز درآمده‌اند.

پیش از این هم ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) شامگاه شنبه 21 نوامبر 2020 اعلام کرد که با هدف بازدارندگی در برابر رژیم جمهوری اسلامی بمب‌افکن‌های استراتژیک «B-52» را در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس مستقر کرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا افزود که اسکادران بمب‌افکن‌های «B-52» در مدت کوتاهی جهت «بازدارندگی در برابر اقدام خصمانه و اطمینان‌بخشی به شرکای ایالات متحده و هم‌پیمانان آن» ماموریت‌شان برای استقرار در منطقه خاورمیانه را انجام دادند.

سنتکام افزود که این ماموریت به اسکادران بمب‌افکن‌های«B-52» این امکان را می‌دهد تا با حریم‌هوایی منطقه و وظایف کنترل آشنا شوند.

العربیه نوشت؛ اقدام ایالات متحده آمریکا در استقرار بمب‌افکن‌های «B-52» در منطقه خاورمیانه پس از آن انجام شد که گزارش‌های خبری اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا طی نشستی با معاونان ارشد امنیت ملی کاخ سفید خواستار ارائه گزینه‌های حمله به رژیم جمهوری اسلامی شده بود.