بمباران کاروان حمل پول جمهوری اسلامی برای حزب الله توسط اسرائیل

0
116

منابع گزارش کردند جنگنده‌های اسرائیل شامگاه چهارشنبه 25 نوامبر 2020 یک خودروی حامل پول‌هایی که رژیم جمهوری اسلامی برای حزب‌الله لبنان فرستاده بود را در سوریه مورد هدف قرار داده و بمباران کردند.

براساس این گزارش این پول‌ها را یک هواپیمای مسافربری رژیم جمهوری اسلامی به فرودگاه دمشق منتقل کرد و پس از هواپیما به چند خودرو انتقال داده شده تا به مقصد حزب‌الله راهی لبنان شود، جنگنده‌های اسرائیلی این خودروها را بمباران کردند.

دیدبان حقوق بشر سوریه ساعاتی قبل از انتشار این گزارش‌ها، اعلام کرده بود که 8 پیکارجوی وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در بمباران شبانه جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس رامی عبدالرحمن مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه گفت که کشته‌ها تابعیت غیرسوری داشته‌اند ولی هنوز مشخص نشده اهل کدام کشور هستند.

به گزارش العربیه؛ این پیکارجویان پس از آن کشته شدند که جنگنده‌های اسرائیلی یک مرکز و انبار مهمات متعلق به نیروهای رژیم جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان را در منطقه جبل مانع در حومه جنوبی دمشق مورد هدف قرار دادند. این حملات شامل مواضع نیروهای وابسته به رژیم جمهوری اسلامی در حومه قنطیره نیز شد.