بمباران چند مرکز آموزشی متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در صنعا

0
305

ائتلاف عربی به رهبری سعودی، روز یکشنبه 20 ژانویه اعلام کرد در حملات هوایی این ائتلاف که شامگاه شنبه در صنعا و اطراف آن انجام شد برخی مراکز متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان در صنعا را بمباران و با خاک یکسان شدند.

ژنرال ترکی المالکی گفت، اهدافی که بمباران شد ائتلاف عربی بیش از یک ماه در باره آنها اطلاعات جمع آوری کرده بود.

وی افزود:«7 مرکز نظامی که اغلب مراکز نگهداری قطعات موشک و پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی که به دست حوثی‌ها رسیده بمبارن شده و اغلب این مراکز که در صنعا و اطراف آن بود، کاملا ویران شد».

سخنگوی ائتلاف گفت در حملات گسترده هوایی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه، زاغه‌هایی که پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی که به حوثی‌ها در اختیار دارند و چندین پادگان آموزش نیروهای شبه نظامی حوثی بمباران شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه بیش از 50 عملیات ویژه و از پیش تعیین شده در مناطق صنعا و حومه آن انجام دادند.

سرهنگ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی گفت:«ائتلاف عربی به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که حوثی‌ها منطقه را با پهپاد یا موشک تهدید کنند».

منابع ارتش ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف عربی اردوهای آموزشی شبه نظامیان وابسته گردان زره پوش و پدافند هوایی در منطقه «جدر» در صنعا را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی همچنین پادگان‌های الدیلمی، الصیانه، الحفاء، النهدین و کاخ ریاست جمهوری در صنعا که به مقر حکومت حوثی‌ها تبدیل شده است را به شدت بمباران کردند.

سرتیپ عبده مجلی، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه گفت، عملیات تا نابودی کامل ماشین جنگی حوثی‌ها ادامه خواهد داشت او گفت احتمالا عملیات زمینی نیز با پوشش هوایی ائتلاف عربی آغاز خواهد.

سخنگوی ارتش یمن، از مردم این کشور خواست تا از مراکز تجمع یا پادگان‌های آموزشی حوثی دور شوند.

اين مقام نظامى افزود:«تمام اماکن نظامی که حوثی‎ها در آن فعالیت دارند اهداف قانونی جنگنده‌های ائتلاف و ارتش ملی یمن خواهد بود».
جنگنده‌های ائتلاف علاوه بر صنعا مواضع و مراکز تجمع حوثی‌ها در ذمار و نهم را به شدت بمباران کردند.

سرتیپ مجلی، به تلویزیون العربیه گفت، ائتلاف اهدافی دقیق و از پیش شناسایی شده را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش یمن گفت این اهداف با استفاده از اطلاعات نظامی دقیق که به مدت 3 ماه توسط منابع و مراکز اطلاعاتی ارتش ملی و ائتلاف عربی جمع‌آوری شده بود، مورد حمله هوایی قرار گرفت.

وی افزود، یکی از اهداف مهم که مورد هدف قرار گرفت و کاملا نابود شد، مرکز فرماندهی و کنترل حوثی‌ها در پایگاه هوایی الدیلمی در اطراف صنعا بود.

به گزارش العربیه؛ سخنگوی ارتش یمن گفت عملیات در روزهای آینده به صورت متوالی زمینی و هوایی علیه شبه نظامیان حوثی ادامه خواهد یافت.