بمباران زاغه‌های سلاح و مهمات حزب‌الله و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه توسط اسرائیل

0
217

در ادامه مقابله با حضور نظامی جمهوری اسلامی و گروههای شبه‌نظامیان وابسته به آن در کنار مرزهای اسرائیل، ارتش اسرائیل در اقدامی تهاجمی زاغه‌های سلاح و مهمات حزب‌الله و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در اطراف دمشق موشک‌باران کرد.

بنا به اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم سوریه اسرائیل شنبه، 30 اکتبر، طی هجومی به حومه دمشق، زاغه‌های سلاح و مهمات حزب‌الله و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در این منطقه موشک‌باران کرد.

طبق گزارش‌ها در این حمله موشکی اسرائیل، دو سرباز ارتش سوریه کشته شده و خسارت‌های مادی به منطقه وارد شد.

صدای انفجارهای ناشی از این حمله موشکی اسرائیل در مناطق مختلف پایتخت سوریه شنیده شده است.

العربیه به نقل از فرانس پرس نوشت؛ یک منبع وابسته به ارتش رژیم سوریه گفت که اسرائیل به طور پی در پی با چندین موشک زمین به زمین از شمال اسرائیل نقاطی را در حومه دمشق هدف قرار داد. به گفته این منبع نظامی، سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه به موشک‌های اسرائیلی واکنش نشان داده و برخی از آنها را رهگیری و سرنگون کرده است.

صدای انفجارهای پی در پی به فاصله کوتاهی از یکدیگر در دمشق شنیده شده است. شایان ذکر است که اسرائیل به ندرت مواضعی را در سوریه طی ساعت‌های روز هدف قرار می‌دهد.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه این بمباران موشکی اسرائیل طی چندین نوبت زاغه‌های سلاح و مهمات حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را در دو منطقه قدسیا و الدیماس هدف قرار داده است.