بلای جان تازه پناهجویان کوبانی: مین‌های ضد نفر ترکیه در مرز سوریه

0
144

شاید دیگر کمتر کسی باشد که نام کوبانی را نشنیده باشد و نداند که مردم این شهر چگونه متر به متر در حال مبارزه با داعش هستند. شهری کرد نشین که از یک سه سمت با نیروهای داعش درگیر است و از یک سو نیز با مرز ترکیه فقط چند صد متر فاصله دارد، دولتی که رغبتی برای کمک به مردم کرد کوبانی ندارد و آتش خشم کردهای ساکن کشور خود را نیز به این خاطر به جان خریده است.

اما حالا ناظران خبرگزاری فرانسه، از کوبانی خبر میدهد در حالی که داعش با استفاده از سلاح های سنگین خود به هر شکل هر روز حلقه محاصره را تنگ تر میکند، مردم، به خصوص کودکان و افراد غیرنظامی ساکن کوبانی که میخواهند جانشان را از مهلکه به در ببرند دشمن خفته دیگری نیز به جنگشان آمده است: مین های ضد نفری که دولت ترکیه از سالهای دهه شصت برای مقابله با گریلاهای کرد به خصوص شبه نظامیان پ ک ک در این منطقه کاشته است و حالا غیرنظامیان و کودکانی که میخواهند از چنگ داعش بگریزند را طعمه خود میکنند.
اکثر مردمی غیر نظامی که از کوبانی گریخته اند به دو منطقه تل الشیر در دو کیلومتری کوبانی و کیکان رفته اند که چهار کیلومتر با کوبانی فاصله دارد. هر دوی این مناطق به شدت آلوده به مین ضد نفر است و تاکنون چندین و چند پناهجو از جمله کودکان را به شدت مجروح کرده اند.