بعد از سقوط دیکتاتوری بلاتر در فیفا نوبت به دیکتاتوری کفاشیان رسید!

0
233

تخلفات در فدراسیون فوتبال محرز است؛ ۴۰۰ سفر خارجی کفاشیان و دبیر کلش.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه تخلفات در فدراسیون فوتبال محرز است، گفت قرار شد خلاصه گزارش پرونده فساد در فوتبال در صحن کمیسیون قرائت شود و برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه ارجاع شود.

حسین آذین: پرونده فساد در فوتبال از اواخر سال 92 در کمیسیون اصل 90 آغاز شد. در این پرونده حدود 70 مصاحبه از حوزه‌های مختلف فوتبال از جمله بازیکنان، مربیان و مسئولان فدراسیون‌ها گرفته شده است.

وی با اشاره به محورهای این گزارش افزود: نقص و نقض مقررات قانونی، نداشتن وجاهت قانونی اساسنامه فعلی فدراسیون‌، مشکلات موجود در آیین نامه انضباطی و اعطای اختیارات ویژه به روسای کمیته انضباطی برای صدور احکام و در نتیجه رفتارهای سلیقه‌ای در این زمینه از جمله محورهای این گزارش است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس انتصاب افراد سیاسی غیرمتخصص در فوتبال، فدراسیون‌ها و همچنین انتصاب افراد غیرمتخصص به عنوان مدیران عامل باشگاه‌ها و منابع مالی غیرشفاف را از دیگر بخش‌های این گزارش عنوان و خاطرنشان کرد: براساس این گزارش هزار میلیارد تومان سالانه در لیگ برتر و لیگ دسته اول از بیت المال هزینه می‌شود.

 نقل و انتقالات بدون نظارت، ارتباط مدیران عامل با بازیکنان و مربیان به صورت مستقیم، وجود ایجنت‌های غیر رسمی از جمله خبرنگاران، پیش‌کسوتان و کارمندان فدراسیون‌ها را نیز از محورهای پرونده فساد در فوتبال دانست و افزود: رسانه‌های زرد و تیترهای خلاف واقع برای بزرگ‌نمایی یا تحقیر بازیکنان و مربیان، ورود رسانه‌ها به شرط‌ بندی‌ها به روش توتو و لاین و همچنین روش سنتی در قهوه‌خانه‌ها و حضور در نقل و انتقالات بازیکنان نیز در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی در فدراسیون فوتبال نیز گفت: در سال‌های 91 تا 93 ، 25 میلیارد تومان فرار مالیاتی در فدراسیون‌ها وجود داشته و 283 نفر در باشگاه‌ها ممنوع الخروج قطعی شده اند و الباقی در حال رسیدگی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به بررسی کارت پایان خدمت سربازی 500 نفر از بازیکنان فوتبال یادآور شد: در این بررسی‌ها 69 کارت پایان خدمت باطل شده است.

 تبانی بازیکنان و مدیران تیم‌ها و سفرهای خارجی غیرضرور برخی مدیران فدراسیون را نیز از دیگر بخش‌های گزارش عنوان کرد و گفت: در این بررسی‌ها مشخص شده رییس فدراسیون 188 سفر در طول سال‌های تصدی مسئولیت خود داشته و دبیر فدراسیون نیز 218 بار سفر کرده است.

وی از وجود 100 مدرسه غیرمجاز فوتبال نیز خبر داد و یادآور شد: براساس این گزارش تخلفات فدراسیون محرز است و وزارت ورزش نتوانسته نقش لازم را در پیگیری و نظارت به خوبی اجرا کند که همین باعث شده فدراسیون در موارد متعدد خلاف اساسنامه عمل کند و این امر تبعات مالی، اخلاقی و اجتماعی به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا؛ سخنگوی کمیسیون اصل 90 درپایان گفت که گزارش این کمیسیون از پرونده فساد در فوتبال بعد از تصویب در صحن کمیسیون در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.