بعد از ایتالیا و چین، ژرمن‌ها هم در مقابل ایران زانو زدند

0
142

ایران با شکست دادن آلمان در بازی سوم از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹، توانست با کسب سه پیروزی متوالی شروع طوفانی داشته باشد و هفته نخست را با نتیجه ای مقتدرانه به پایان برساند.

از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (یکشنبه) ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۸ در آخرین روز از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در چین، تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم آلمان رفت که توانست با نتیجه سه بر صفر این تیم را هم شکست دهد تا با به دست آوردن سه برد متوالی، شروع طوفانی در این دوره از رقابت‌ها داشته باشد.

ترکیب تیم ایران را در شروع این دیدار سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی‌اصغر مجرد تشکیل می‌دادند. آلمان نیز با لباس قرمز و مشکی و با ترکیب موریتز، داوید، مارکوس بوهمه، آنتون برهمه، سیمون و جان زیمرمان بازی را شروع کرد.

ست اول: ۳۰ – ۲۸ ایران
در شروع ست نخست آلمانی‌ها عملکرد بهتری داشتند و توانستند چهار امتیاز اختلاف را ایجاد کرده و ۶-۲ از ایران پیش بیفتند اما، با سرویس‌های قدرتی پوریا فیاضی ایران توانست فاصله را کم کند و وقت استراحت فنی اول را بنده شود. با شروع مجدد بازی عملکرد خوب ایران در دریافت اول و سرویس ادامه داشت و توانست دو امتیاز از آلمان پیش بیفتد. روند خوب ایران در دریافت‌های اول ادامه داشت، تا اینکه با دفاع روی تور محمد موسوی ایران به امتیاز ۱۶ رسید و وقت استراحت فنی دوم را هم ۱۶-۱۳ به سود خود کرد.

با ورود دو تیم به زمین آلمانی‌ها دو امتیاز متوالی را کسب کردند اما همچنان نتیجه بازی ۱۷-۱۶ به سود ایران بود. با دریافت‌های اول خوب آلمان‌ها، سرانجام بازی در امتیاز ۱۸ به تساوی کشیده شد تا ایران درخواست استراحت کند. در یک رالی زیبا دفاع روی تور ایران عملکرد خوبی داشت تا اینکه بلندقامتان ایران ۱۹-۱۸ از حریف پیش افتادند. آلمان‌ها که عملکرد خوبی را بعد از استراحت فنی دوم داشتند، با کسب دو امتیاز متوالی بار دیگر از ایران پیش افتادند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند که این وقفه نتیجه مثبت داشت و ملی‌پوشان دو امتیاز متوالی را کسب کرده و ۲۱-۲۲ از آلمان پیش افتادند تا آلمانی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند.

با بازگشت دو تیم به زمین با درخشش فیاضی ایران یک امتیاز دیگر را کسب کرد تا ایران را ۲۳-۲۱ پیش بیاندازد. آلمانی‌ها سرانجام در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاندند و پس از یک رالی زیبا با کسب یک امتیاز دیگر ۲۵-۲۴ از ایران پیش افتادند. دو تیم که نمی‌خواستند تسلیم شوند تا امتیاز ۲۶ با هم برابر پیش می‌رفتند تا اینکه ایران با حرکت دوبل وسط عبادی‌پور امتیاز ۲۷ را گرفت و پیش افتاد. با خراب شدن سرویس بازیکن آلمان ایران در امتیاز ۲۹ پیش افتاد و با سرویس خوب امیر غفور توانست امتیاز ۳۰ را کسب کرده و ۳۰ -۲۸ پیروز این ست شود.

ست دوم: ۲۹ – ۲۷ ایران
با شروع ست دوم ژرمن‌ها با به کار گیری سرعت در خط حمله دفاع ایران را جا گذاشته و ۴ بر ۱ پیش افتادند. آلمان‌ها که عملکرد خوبی در این ست داشتند، با حفظ فاصله سه امتیازی نخستین وقت استراحت فنی خود در این بازی را با نتیجه ۸ -۵ در ست دوم کسب کردند. با ورود دو تیم به زمین ایران با درخشش امیر غفور و فیاضی ۴ امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۰ – ۹ از آلمان پیش افتاد. در حالی که آلمان با کسب دو امتیاز متوالی ۱۲ – ۱۱ از ایران پیش افتاده بود، با دفاع زیبای موسوی ایران در امتیاز ۱۲ بازی را به تساوی کشاند اما، بار دیگر با دریافت‌های خوب آلمانی‌ها اختلاف امتیازت به دو رسید تا ژرمن‌ها ۱۴-۱۲ پیش بیافتند. با درخشش محمد موسوی در دفاع روی تور و در خط سرویس با گرفتن دو امتیاز متوالی، ایران توانست از آلمان پیش افتاده و ۱۶-۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

با شروع مجدد بازی آلمانی‌ها با زدن سرویس‌های جهشی موجی با دقت بالا، سه امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۷-۱۶ از ایران پیش افتادند تا کولاکوویچ را مجبور به درخواست وقت استراحت کنند. در ادامه با عملکرد خوب فیاضی در دریافت‌های اول، دو امتیاز برای ایران کسب شد تا یک امتیاز از آلمان پیش افتاده و آن‌ها را وادار به درخواست وقت استراحت کنند. با دریافت‌های خوب ژرمن‌ها در اواخر ست دوم، دو امتیاز متوالی برای آن‌ها کسب شد تا ۲۴-۲۳ از ایران پیش بیفتند. در این ست نیز دو تیم به صورت پایاپای تا امتیاز ۲۶ پیش می‌رفتند تا اینکه با اشتباه پاسور آلمان، ایران به امتیاز ۲۷ رسید.

در ادامه هم این ایران بود که برتری خود را حفظ کرد و در نهایت با نتیجه ۲۹ – ۲۷ پیروز ست دوم بازی شد. ضمن اینکه در اواخر این ست آندره جیانی سرمربی تیم آلمان به دلیل اعتراضات زیادش به داوری، با کارت زرد جریمه شد.

ست سوم: ۲۵ – ۲۰ ایران
از ابتدای این ست ایران برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست با درخشش فیاضی در خط سرویس چهار امتیاز اختلاف را ایجاد کند تا آلمانی‌ها درخواست وقت استراحت کنند. ایران با حفظ چهار امتیاز اختلاف با حساب ۸ – ۴ وقت استراحت فنی نخست را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین آلمانی‌ها با عملکرد خوب در خط سرویس ۴ امتیاز متوالی را کسب کرده و بازی را به تساوی کشاندند تا ایگور کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. هر دو تیم با به کار گیری سرعت به صورت پایاپای در این ست پیش می‌رفتند تا اینکه با خطای تور بازیکن آلمان، ایران ۱۵-۱۴ پیش افتاد. با آبشار پر قدرت امیر غفور، ایران با نتیجه ۱۶-۱۵ وقت استراحت فنی دوم را هم در این ست کسب کرد.

با ورود دو تیم به زمین بار دیگر فیاضی خوش درخشید و توانست اختلاف را به دو امتیاز افزایش داده و ایران را ۱۸ – ۱۶ پیش بیاندازد. در ادامه هم امیر غفور توانست با سرویس‌های قدرتی خود اختلاف را به ۵ امتیاز افزایش داده و بازی ۲۲-۱۷ شود. در ادامه هم این ایران بود که با سرویس‌های خوب اختلاف امتیاز را حفظ کرده و ۲۵-۲۰ پیروز ست پایانی شد تا در مجموع سه بر صفر به عنوان پیروز این دیدار معرفی شود.

ایران در بازی‌های قبلی هم ۳-۱ ایتالیا را برده بود و برابر چین میزبان ۳-۰ پیروز شد.

برنامه هفته دوم لیگ ملت‌ها به میزبانی ژاپن:
ایران – برزیل: جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
ایران – آرژانتین: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
ایران – ژاپن: یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰