بشار اسد از حمایت‌های مستقیم جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان قدردانی کرد

0
263

بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، گفته است با وجود اینکه هنوز ارتش کشورش به پیروزی کامل در برابر شورشیان دست نیافته است، اما در عین حال از شکست نیروهای غربی که تلاش به سرنگونی وی داشتند، ابراز خرسندی می‌نماید.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه، روز یک‌شنبه ۲۹ مرداد/ ۲۰ اوت در همایش وزارت امور خارجه این کشور، با قدردانی از حمایت نظامی مستقیم جمهوری اسلامی، روسیه و حزب‌الله لبنان، در نبرد با “تروریسم” گفت: این حمایت باعث پیشروی نیروهای سوری در میدان نبرد و کاهش فشار این جنگ بر ما شده است.

همچنین، رییس‌جمهوری سوریه، حمایت‌های چین و روسیه و استفاده از حق وتو که (به گفته او) برای دفاع از وحدت ارضی در سوریه انجام شد را مورد قدردانی قرار داد.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کشورهای غربی که روابط سیاسی خود را با نظام سوریه قطع کرده‌اند گفت: برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در دمشق یا برقراری روابط با سوریه، باید تمامی ارتباطات خود با شورشیان را بطور کامل قطع نمایند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ رییس‌جمهوری سوریه در سخنان روز یک‌شنبه خود، بارها از تمامی گروه‌های مخالف خود با عنوان “تروریست” یاد کرده و تأکید کرد: نیروهای دولتی سوریه، با متلاشی کردن تروریست‌ها، دستاوردهای بیشتری را به دست‌می‌آورند و بخش‌هایی از خاک سوریه را از این نیروها پاکسازی می‌کنند.