بسکتبال قهرمانی آسیا – چین؛ برتری تیم ملی بسکتبال دردیدار یک طرفه مقابل مالزی

0
195

تیم ملی بسکتبال که در پایان روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا صعود به مرحله دوم را قطعی کرده بود، آخرین دیدار مقدماتی‎اش را با برتری برابر مالزی در یک بازی یک طرفه به پایان رساند تا بدون باخت صعود کند.

 بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک امروز جمعه با دیدار دو تیم ایران و مالزی آغاز شد. در این دیدار که در چانگشا چین برگزار شد ملی پوشان کشورمان حریف خود را قاطعانه و با نتیجه 122 بر 42 شکست دادند. نیمه نخست این دیدار نیز با نتیجه 62 بر 8 به پایان رسید.

نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران مالزی به این شرح است:

* ایران – مالزی
(35 بر 5)، (27 بر 3)،(30 بر 18)، (30 بر16)

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی مقابل مالزی به برتری دست یافت که پیش از این دیدار و به واسطه برتری برابر تیم های ژاپن و هند در صدر جدول رده بندی گروه اول مسابقات قرار گرفته و صعود خود به مرحله دوم مسابقات را قطعی کرده بود اما ملی پوشان بسکتبال با برتری برابر مالزی 6 امتیاز شده و صدرنشینی خود را تثبیت کردند.

مالزی هم در حالی نتیجه دیدار امروز را واگذار کرد که به خاطر باخت برابر هند و ژاپن در روزهای اول و دوم مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا بدون هیچ شانسی برای صعود و ب تنها 2 امتیاز در رده آخر گروه اول قرار گرفته بود.

به گزارش مهر، تیم‌های راه یافته به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا پس از یک روز استراحت از روز یکشنبه دیدارهای خود در این مرحله را آغاز می‎کنند.