بسمه جبوری در ۵۲ ـ مین روز اعتصاب غذا به اغما رفت

0
230

غروب روز  دوشنبه   ۱۸ خرداد ماه زن زندانی عراقی در ۵۲ ـ مین روز اعتصاب غذا در زندان قرچک ورامین (شهر ری) به اغما فرو رفت و وضعیت او به حدی وخیم بود که زندانبانان ولی فقیه ناچار شدند او را  به یکی از بیمارستانها منتقل نمایند و چندین ساعت در آنجا بستری بود تا مجددا به هوش آمد و بلافاصله  به زندان مخوف و قرون وسطایی زندان قرچک ورامین بازگردانده شد .

او در اثر اعتصاب غذای طولانی مدت  ۵۳ روزه دچار کاهش شدید وزن ، افت فشار خون،کاهش دید، سردرد و سایر ناراحتیهای شده است و جان وی  در معرض خطر جدی قرار دارد.

زن زندانی عراقی  خانم بسمه جبوری محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم به اجرا در آوردن قرارداد حقوقی بین رژیم ولی فقیه و دولت عراق مبنی بر تبادل زندانیان در مورد خویش و شرایط قرون وسطایی حاکم بر این زندان از  ۱۹ فروردین ماه  دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نمود تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد.

زندانبانان ولی فقیه در طی این مدت او را چندین روز به سلول انفرادی منتقل نمودند و در آنجا وی را تحت شرایط غیر انسانی قرار دادند تا به اعتصاب غذای خویش پایان دهد.زندانبانان همچنین او را مدتی از تماس تلفنی منع نمودند.

بسمه جبوری متولد ۱۹۷۶  و دارای ۲ فرزند است .او نائب مدیر هتل معروف  منصور میلیا بغداد بود که در نزدیکی سفارت ایران در عراق است.یکی از ماموران  اطلاعات سپاه تروریستی قدس به نام محمد رضا قربانیان که تحت پوشش دیپلمات در سفارت ایران کار می کرد رابطه عاشقانه با وی برقرار نمود. خانم بسمه جبوری که یکی از فرزندانش سخت مریض بود و نیاز به درمان داشت و در عراق گویا شرایط درمان مهیا نبود مامور اطلاعات سپاه تروریستی قدس به او قول داد که  به ایران برود و به او کمک خواهد کرد که فرزندش تحت معالجات پزشکی قرار گیرد .

خانم جبوری در سال ۱۳۹۰ از طریق هوایی وارد فرودگاه موسوم به خمینی شد در آنجا بلافاصله توسط مامورین وزارت اطلاعات که منتظر او بودند دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین برده شد و ۸ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی  تهدید به تجاوز شد .

سپس او را به بند زنان زندان اوین منتقل  و پس از۲۶ ماه او را به زندان قرچک ورامین منتقل نمودند.بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی علیه وی،  پرونده  او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست فردی به نام صلواتی معروف به قاضی مرگ فرستادند. صلواتی  وی را به اتهام جاسوسی برای سفارت امریکا  به ۵ سال حبس محکوم کرد.

زندانی بسمه جبوری ۱۹ ماه است که در زندان مخوف و قرون وسطایی قرچک ورامین زندانی است. او از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشد. او از بیماری حاد قلبی و کلیوی رنج می برد ولی  زندانبانان ولی فقیه از درمان و دادن دارو به وی خوداری می کنند.