بستگان ۴ زندانی ایرانی ـ آمریکائی و آمریکائی در ایران با نمایندگان مجلس آمریکا دیدار کردند

0
136

بستگان شهروندان ایرانی-آمریکائی که در ایران زندانی یا ناپدید شده اند، روز سه شنبه ١٢ خرداد با حضور در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا توضیحاتی ارائه نمودند.
رابرت لوینسون، مامور پیشین «اف بی آی»، امیر حکمتی تفنگدار پیشین در نیروی دریائی ایالات متحده آمریکا، جیسون رضائیان، خبرنگار واشنگتن پست و سعید عابدینی نوکیش و کشیش مسیحی چهار شهروند آمریکائی هستند که در ایران زندانی می باشند. البته از سرنوشت رابرت لوینسون اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بستگان این چهار فرد زندانی و ناپدید شده در ایران از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا همزمان با روند مذاکرات اتمی، برای آزادی این افراد، بر حکومت جمهوری اسلامی فشار وارد آورد.

پیش از این نیز برخی از نمایندگان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و بستگان این چهار نفر از دولت آمریکا خواستار توقف مذاکرات هسته ای با ایران تا زمان آزادی این افراد شده بودند.

دیگر نمایندگان مجلس آمریکا نیز از تضعیف اهرم فشار آمریکا برای آزادی این چهار نفر، پس از دستیابی به توافق اتمی ابراز نگرانی کرده بودند.

در جلسه روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا، پسر رابرت لوینسون، برادر جیسون رضائیان، همسر سعید عابدینی و خواهر امیر حکمتی حضور یافتند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نمایندگان مجلس آمریکا در جریان این نشست، نگرانی و خشم خود را نسبت به ادامه حبس و بی خبری از سرنوشت این افراد ابراز نمودند.

برپایه همین گزارش برخی از نمایندگان مجلس آمریکا از جمله اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان نسبت به رعایت شرایط از سوی ایران در صورت دستیابی به توافق احتمالی اتمی ابراز تردید نمودند.