بستری شدن ۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در گیلان

0
104

مهدی شاد نوش شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه بیمارستان رازی به عنوان مرکز درمانی بیماران کرونا کاملاً تخلیه شده است، افزود: ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به این بیماران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: در روزهای اخیر موفق شدیم زیرساخت‌ها و امکانات تشخیص آزمایشگاهی این ویروس را در استان گیلان آماده بهره برداری کنیم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل کرونا در گیلان با اشاره به اینکه این استان یکی از کانون‌های آلوده کشور است و می‌تواند خطرناک باشد، تأکید کرد: کنترل این ویروس امکان پذیر نیست مگر اینکه حلقه چرخش ویروس را قطع کنیم.

وی در ادامه ضمن گلایه از عدم تعطیلی بازی‌های فوتبال نمایندگان گیلان در لیگ دسته یک فوتبال کشور، گفت: امروز شاهد حضور تیم مس رفسنجان در گیلان و سفر ملوان بندر انزلی به یکی دیگر از شهرهای کشور برای انجام بازی‌ها هستیم تصور می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را جدی نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کادر پزشکی و پرستاری در استان گیلان خود درگیر این بیماری شده‌اند و حال مساعدی ندارند، افزود: باید به این نیروها که امروز در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند روحیه داده شود.

شادنوش با اشاره به اینکه طی روزهای آینده امکانات مناسبی از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان ارسال خواهد شد، گفت: تولیدات داخلی استان نیز افزایش یافته که امیدواریم روزهای آینده به دست مردم برسد اما توزیع این اقلام نیز از مردم رفع تکلیف نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد معمولی که بیماری نیز ندارند نیاز نیست، گفت: مهم‌ترین نکته رعایت بهداشت فردی است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با اشاره به وضعیت این ویروس در استان، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که از تعداد بیش از ۴۰۰ نفر بهبود یافته‌اند.

به گزارش مهر؛ وی در زمینه انجام آزمایش تست کرونا در استان گیلان، گفت: کیت‌های در این زمینه به وزارت بهداشت سفارش داده شده که امشب وارد اس