بزرگداشت عباس کیارستمی در بلژیک

0
249

بزرگداشت عباس کیارستمی در مرکز هنرهای زیبای بروکسل در کشور بلژیک برگزار خواهد شد.

 برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی با فیلم های “٢٤ فریم” و “منو خونه ببر” از ساخته‌های این کارگردان فقید سینما و نیز فیلم “٧٦ دقیقه و ١٥ ثانیه با عباس کیارستمی” ساخته سیف الله صمدیان در روزهای ٢٦ دی و ٥ بهمن برابر با ١٦ و ٢٥ ژانویه  در مرکز هنرهای زیبای بروکسل در کشور بلژیک برگزار خواهد شد.

انیس دو ویکتور، کارشناس  سینمای ایران و همسرش ژان میشل فرودون طبق اعلام سینه ایران در این رویداد به معرفی این فیلم‌ها خواهند پرداخت.

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که برای ادامه درمان بیماری خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن ۷۶ سالگی و در ماه تولدش تیر ماه درگذشت.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران و هنرمند عکاس که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و پس از آن چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام ۸ تیر ماه سال ۹۵ برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

به گزارش ایسنا،کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.