بزرگترین هواپیمای تاریخ به پرواز درمی‌آید

0
404

بزرگترین هواپیمای دنیا احتمالا همین تابستان پس از طی سه آزمایش به پرواز درخواهد آمد.

 به نظر می‌رسد هواپیمای غول‌پیکر شرکت “Stratolaunch” تست‌های نهایی خود را می‌گذارد.

این شرکت در سی و چهارمین سمپوزیم فضایی اعلام کرد که قصد دارد اولین پرواز بزرگترین هواپیمای دنیا را تابستان امسال انجام دهد.

طول دو سر بال‌های این هواپیمای دوقلو 1117 متر و وزن آن بیش از 226 تن است که آن را بدل به بزرگترین هواپیما در جهان می‌کند.

این هواپیما طی ماه‌های اخیر دو آزمایش نهایی را با بیشینه سرعت 45 و 74 کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته است. با این حال، هنوز هم قبل از اینکه بتواند به آسمان برسد، باید سه آزمون دیگر را، دو سال بعد از تاریخ اصلی تعیین شده خود، به انجام برساند.

شرکت ” Stratolaunch” باید در طول آزمایش‌های بعدی به سرعت انتقالی بالای 128 کیلومتر بر ساعت و سپس 222 کیلومتر بر ساعت برسد.

به یاد داشته باشید که هواپیماهای معمولی برای بلند شدن از زمین باید به سرعت 241 تا 290 کیلومتر بر ساعت برسند.

این هواپیما تست‌های قبلی خود را بدون بهم خوردن تعادل انجام داد، بنابراین شرکت خوش‌بین است که می‌تواند برای اولین بار در سال جاری پرواز کند.

این هواپیما طوری طراحی شده بود تا بتواند وسایل نقلیه پرتابی و محموله‌های آنها مانند ماهواره‌ها را به شکم خود متصل کند.

این هواپیما ماهواره‌ها را به اندازه کافی بالا می‌برد و آنها را در وسط پرواز رها می‌کند و به عنوان یک روش قابل استفاده مجدد و مقرون به صرفه برای انتقال ماهواره به مدار استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت،این شرکت حتی به دنبال حمل سه موشک به صورت همزمان در یک پرواز است، اما ابتدا باید طی ماه‌های آینده پروازهای آزمایشی را انجام دهد.